elutöö

elutöö ja tööelu

mis sa tehtud saad

mis jääb tegemata

mis jääbki tegemata

mis jääbki kogemata

mitte kogemata vaid meelega

millised ihad millised ihakehastajad jäävad järgi tegemata

millised rümbad jäävad proovimata

millised torsod jäävad torisema

millised kehad ihud ja lihad?

vana sõber Pekka Viirre ütleb : Eräkamerani sai kuvan mammalsista. Eka otus!!!

http://www.facebook.com/?ref=home#!/viirre

Eka otus mutta ei selkärangaton

hea seegi

su iha ja su ihu annavad su ära

annavad su välja

mäletan vana venna Reinu heietusi ajast kui tal veel vana ei olnud:

selles elu ei saa ma valge Mercedesega sõita ja mul ei ole purjejahti – seda teen ma taevases Jeruusalemmas

hmm

naljakas

kui meie usulised unelmad on sisuliselt selle ilma unelmad mis siis?

siis need ongi selle ilma unelmad

kuna taevases Jeruusalemmas pole merd aga on elava veega jõgi siis mina lähen kohe matkale

taevase kanuuga et teada saada kuhu see jõgi siis ikkagi suubub

ja püüda tahan ma forelli

hõrku hõrnast sellest jõest

igale oma

ka mina tahaksin igal hommikul võtta pakendist uue päevasärgi

eemaldada nööpnõelad ja klambrid

igal hommikul

võtta pakendist uued sokid lõigata läbi neid ühendav niit

ja panna jahe puuvillane riie

jalga

ehk siis ehk taevases Jeruusalemmas

kui üldse kui kunagi

ei lähe inimesed (usklikud tai mitte) vananedes paremateks

neile loeb kuvand mis neist jääb ja nende töö jätkuvus ja muu ei miski

ja selle nimel võivad nad väga julmad olla

öelnud Stalin et suurimaks rõõmuks on juua klaasike veini peale oma vaenlase

purukslitsumist (nagu prussaka)

noorte meeste rivaliteet on täiesti instinktiivsel tasandil

nii nagu põlv hüppab reageerides kummihaamrikesele

Taaveti pärand on tore näide sellest kuis nn jumalamees olemine pühitseb ka tavalise risitiisa või vor-i v zakone:

“Ja sina tead ka seda, mis Joab, Seruja poeg, on teinud minule,
mis ta tegi kahele Iisraeli väepealikule, Abnerile, Neeri pojale, ja
Amaasale, Jeteri pojale, ja kuidas ta tappis nad ning valas rahuajal
sõjaverd, määrides sõjaverega oma vöö, mis tal oli puusadel, ja
jalatsid, mis tal olid jalas.
6Seepärast talita oma tarkust mööda ja ära lase teda hallipäisena
rahuga hauda minna!”

Pojakene aja see asi korda. Suurimaks rõõmuks vanadele meestele on näha oma sõda jätkumas. Ja see on alati ja igakord Püha sõda, ristisõda. Andres ja Pearu.

Ja vaata, su juures on Simei, Geera poeg, benjaminlane
Bahuurimist, kes sajatas mind kibeda sajatusega sel päeval, kui ma
läksin Mahanaimi; aga kui ta tuli alla Jordani äärde mulle vastu,
siis vandusin ma temale Issanda juures ja ütlesin: Ma ei surma sind
mõõgaga.
9Ent nüüd ära jäta teda karistamata, sest sa oled tark mees ja
tead küll, mida sa temale pead tegema, et võiksid saata ta hallpea
verisena hauda!”

Ja järgneb peatükk pealkirjaga “Saalomon kindlustab kuningavõimu” mis räägib püha hitmani: Benaja, Joojada poja tegudest kes tapab kõik need kellele Saalomon osundab.

Millise imetrikiga suudab tavaline kristlane seda lepitada näiteks või Mäejutuga? Sellist trikki ei ole olemas. On vaid võimalused a)et ta ise on vaga ja hetkel mõneti pärsitud vägivaldsusega militarist kes ootab suurt apokalüptilist verepulma. b)Või on ta siis ehk vaga hitman ise nagu Taavet või siis see Benaja. c) või ta käib Mäejutu järgi ja hülgab piiblisisese vägivalla samuti nagu ka piiblivälise ilma seda ilustamata ega püüdmata seda pühastada.

Esimest varianti legitimeeritakse reeglina traditsiooniga

ja kogukonnaga mis peab kestma jääma

mistahes hinnaga ja see juba iseenesest legitimeerib mida iganes

Taavet meenutab mulle seda Prantsumaal elavat vene ristiisa kes kirikule annetas 500 tuh dollarit. Kas ütles et” ma ei ole küll suurim lõvi elukõrbes aga ma olen Lõvi ja lõvid ei maksa kellelegi.” Thoreau sai sellesama vabaduse skvotterina elades kätte 28 USD eest ja ega ta tänagi kallim ei ole. Odavam pigem. Proovijaid ja julgejaid lihtsalt ei ole rohkem.

Tema kuningriik täna on natuke teistsugune lihtsalt. Tal pole ka kirja mis  ta nõndamoodi ära pühitseks ehkki ta ilmselt ostab ta endale biograafi.

1 Response to “elutöö”



Lisa kommentaar

