pääsemise tee

selles vormis pole mul hetkel enam  suuremat öelda

vabandage armsad

on suur vahe kas lihtsalt mitte öelda

või öelda et pole öelda

mina omas edevuses näed…. jälle ei pidanud närvid vastu

veel ehk mõni eluandev epitaaf

mis asjad need siis ikkagi on

usulised kogemused

mina vabakirikust tulnu

mina kogenu

küsin  – kes ma pole samas kunagi oma kogemusi ülearu tõsiselt võtnud

otsides ja lootes seda mida saaks ja tuleks ja annaks tõsiselt võtta

kas kergeusklikkus iseenda suhtes on usklikkus?

vaevalt

kui ma ei suuda noid kollektiivseid fenomene ära seletada mimeesisega siis ma ei suudagi

kuhugimaani suudan aga kahtlus jääb et see pole siiski kõik

see ei tähenda et ma peaks kuhugi tagasi minema oh ei

sest olgu ta mis ta on kui ta inimeste kollektiivset käitumist paremaks pole teinud

siis ei pruugi viga olla siiski kogemuses vaid võib vabalt olla

milleski veel

näiteks selles et kurat on nondesamade inimeste poolt hästi suureks konstrueeritud

ja temale omistatud kõik see milles pole tahetud ise paremaks muutuda

kes on sel juhul lunastaja – vabaksostja- see kes laseb sul samaks jääda

ja edasi elada

kui inimesed arvavad et Mäejutlus kõrvus kumamas võivad nad ometi

üht sugu halvemaks pidada ja ametkonna nimel kurja teha

siis

mis siis

kas pole nad salanud

või koguni reet?

olen küsinud nagu väike tüdruk lõkke ääres soojendavalt Peetruselt

kas sinagi olid koos selle Jeesusega?

see on kohutavalt piinlik küsimus

aga väikesed tüdrukud võivad seda ometi küsida

vahel harva

ja vastus on ikka üks

ehkki vahel tuleb see viirukipilvest

vahel kajab välja pidulikust deklaratsioonist

või traditsioonist

see on mulle oluline küsimus

loomu poolest olen ma kalduv hedonismi ja enesehaletsusse

kogemused noodki

viskasin kord rangid seljast

omast arust

aga sain ruttu aru

et viskasin teiste meelest ehk hoopis selja seljast

täielik seljavõit iseenda üle

seljatuna oled sa täiesti seljatatud

pääsematus omaenda usaldusvõimest

mis on igavesti määratud põrkama

vastu pettumusi

tõdemusi sigineb siiski

ei saa olla korraga vaba ja kuuluda suletud identiteediga vastutusringi

arvab kurb kellassepp

luup silmas

rumal kes arvab et saab

osalusvaatlus on konstruktsioon põllutöölistele

ja antropoloogidele

mitte olijatele

sees siis sees

väljas siis väljas

kaheterane mõõk

ühed hukuvad oma vabaduse sees

teised oma kurjuse

see on kitsas tee

kaheterase mõõga serva mööda

mille vaid mõni üksik ära kõnnib

http://www.youtube.com/watch?v=HDYK5SBnVaQ&feature=related

0 Responses to “pääsemise tee”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

