naine kanepiriidel

Kas nüüd just kõige olulisem naine mu elus

vaevalt

ilmselt mitte aga üks kellele ma olen elus siiski mõelnud

nagu ka ema Teresale neitsi Maarjale ja veel

mõnele

rääkimata ühest

ühest rääkimata

ainsast

Wiiralti naine kanepiriidel

tänu temale huvitusin ma kunstist

sügavamalt

kahtlemata on ta

märksa etem ja erutavam kui need berberi naised keda

Wiiralt Marokos joonistas

poisipeade ja mustavate ihudega

arvata et söejoonistused

teadagi

liiga eksootilised on nood minu jaoks

või on see väide rassistlik ja poliitiliselt ebakorrektne

peaksin ma poliitkorrektsuse nimel jätkuvalt erutuma berberlannadest?

ei tea ei usu ei suuda ei jaksa

ei taha

Ega ma tast suurt muud tea

kui et oli lüheldane ja lopsakas ja pisut pruntis kuidagi

ehk isegi paheline pisut

või oli/on see pahelisus pigemini vaataja silmis

paljas oli ta küll ja kui ma õieti mäletan

siis oli veel ta üks käsi häbedust katmas

vasak

samavõrd eksootiline tundus too kore kanepiriie

kõik viitav lihtsate inimeste lihtsatele rõõmudele

mälestustele taimedest

armastuse igatsusele ja püüdmatusele

aksessuaaride küündimatus

armastuse võimatus kui sa ise ennast ei armasta ega austa

selle aseaineks kõlbavad baasriitused küll

lihtne ratsionaalne tegevus lihtsate aksessuaaridega

lihtsal riidel

ihude ihuline ja ihusisene toimetamine

mis suurt midagi kõrvale ei vaja ega taha

see naine tundus toona kui igavene enesepakkuja

lihtsate lisadega

seal gravüüri peal on ta tänagi sama ahvatlev ja noor

anatoomilised antused vägagi veenvad

ilma suuremat lootmata või pealisehitust ehitamata või eeldamata

kui eksistentsiaalne epitsenter

kenasti pakendatud dna

must auk mis midagi muud ei loodagi

kui lihtsat füüsilist täidumust

see naine seal, kanepiriidel, elas tegelikult 96 aastaseks

mis on väga kõrge vanus säärase elukutse puhul

ta oli vallaslaps ja tal oli vallaslaps

kes nüüdseks on samuti surnud

ma aga olen vahepeal täiskasvanuks saanud

ega pilguta silmagi

ei pilguta silmagi

kraasi kanepit

http://www.e-kunstisalong.ee/?e=oksjonid&o=18&num=1858

0 Responses to “naine kanepiriidel”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

