as good as it gets

mu piiratud hea kontseptsioon

on täna piiritult piiramatu

kuni elan märke eritan

lumme ja paberile

jätan jälgi

ise teisi jälgin

oma pliiatsid ma ära teritan

näiteks või see vana tindipliiats

kui on tarvis süljega teen märjaks

kirja läheb tint ja dna

see on pliiats mis mu kõrva taga

olen kõrva taha muudki pannud

ära aja märjaks kõrvataguseid

ära eelda nendelt pandavust

mõtteteri vanasid klisheesid

ega teagi on nad seda väärt

nüüd ma kolin nii et taga kolin

müran suure müraga

heidan pilke

pilkan – seda küll

kuulen kuulan kuulan pealt ja ära

aga ometi ei kuuletu

vahel tunnen lausa seljanahaga

kõhutunne aitab

ei saa aru – kahe vahel

juhtub niigi

hoidma peaksin poole – emma kummale

aga ma ei võta pooli

ei tea ikka asju pooli

poolt tean – seda poolitan

ma ei tea ei oska öelda

mida sa must voolid

ega ma vist pole enam

plastiline, voolitav

lakanud on enamjaolt viskoossus

aga jah mul oleks tulnud olla

veelgi enam – märksa hoolikam

see et tegeled on märgiks

minu jaoks et hoolid

selles elutoas on toolid

ja ma tean et algab aega

kui sa nendel enam istuda ei saa

kui su ase ära sind ei tunne

ärkvelolust taandud unne

aga seni alles on mus tunne

et mind minu olust

ikka ära tunned

sellest erakordsusest mis lakkab

minu iha erilisest ruumist

sinu ära tundmisest ma tunnen ära sinu

käsikaudu kasvõi kinnisilmi

kehaotstes on mul närvilõpmed

neilgi meeles on seesama tunne

kui sa ootad eeldad koputad 

näppudes ja varbaotsetes mõnes otsas veel

lõpmed on mus seal kus ihu lõppeb

selle hääb on ruumis väga järsk

ajas pole parem midagi

pisut hajusam ehk

aga seni tunnen

tunnen ära, äratan ja minu ärkvelolu

kohati on lausa – hirmuäratav

närvilõpmed vahel läbi naha

küünitavad nagu katsesarved

ise tundlikud kui veriliha öös

vahel küündivad nad kui protuberantsid

kaugustesse nii et hakkab hirm

tundeil endil iseendi pärast

tühjuses kus ihu pole taga

– kui ma olen ära tundnud selle helde voo

hoian end kui kala voolu sisse

ja see hoidmine – ei ole pälvimus 

vähe sellest vahel tunnen kaasa

enamjaolt kuid lähen lihtsalt kaasa

sest ma tahan selle ära näha

kuhu kaugele sa täna mind siis viid

ja kui kaugele sa üldse minna julged

ehk saan pisut abiks olla

koristada või ehk teha süüa

esimesena ma appi hüüan

ära löö sest ma võin vastu lüüa

lüüa sarmi või ehk sarnaga

mõnest kohast kui on läbi käidud

kontrolör on kirja pannud näidud

arve tuleb aga ma ei maksa

mulle on see elu välja tehtud

temast kelle jaoks ma olen – tehtud mees

suurem jagu on veel tegemata

mul on mõned jutud lõkke ääres laulda

sina võid need lõhnast ära haista

kas ma üldse laulan täna

õhtupoole paistab

ja kui tahan siis sa võid mind saata

lood on head vaid mina tean neid peast

viisitud sest viisi ma ei pea

sellepärast ütlen – tule saada

need on täitsa muidu saada

lood mis on mus lootusest

mis nii suur et kannab siiski välja

siiski välja – ihu kui ei kanna

lootus ikka – vaat kus – välja annab

ära muretse ka sul on palju anda

ära arva ma ei alahinda

pole minu asi kuhu panna

vaata ise – siia kõrvale

või siis vabalt, kasvõi kõrva taha

räägin lõkke ääres vaikselt oma lugu

räägin tasakesi – poole häälega

neid kes unne jäänud ma ei taha

enne õiget aega üles äratada 

läheb meelest ära – küsin sinult

sa tead juba minust paremini

mis see on siis üldse minu osa

see on lihtsalt minu esitus

ikka esmakordne esmaesitlus

hääl kui läheb ära – siis ma hääletult

olen tänulik et tulid kaasa

et sa oled siin ja tunned kaasa

aitad välja siis kui ma jään hätta

aitad jälle enda juurde naasta

lõke kustub päike hajub läände

jutt on ühes kummalises käändes

ajavorm – on enneolematu

siiski ajab juurt me väsind päädes

0 Responses to “as good as it gets”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

