muttide jumal

Mul on üks koer. Taksikoer. Kiitsin teda kord kui ta ühe muti välja kaevas ja ära komposteeris. Nüüd ei saa ta aga enam pidama. Muudkui toob mulle mutte. Mulle on see olukord kurnavaks muutunud. Ma ei taha enam surnud ja ära komposteeritud mutte, tänan ei. Aga ma ei saa ka mitte midagi enam teha. Üks käitumisviis on kinnistunud ja mina olen muttide kuningas või siis vähemalt see Asteekide vananev mutijumal kellele on lakkamatult vaja värskeid komposteeritud mutte. Sest muidu ei hakka päev enam peale jaani pikemaks minema kui mina iga päev oma mutti ei saa. Nii mõtleb ehk mu taks. Minu viga oli selles et ma ehk kiitsin teda esimesel korral, andmata omale aru et see kinnistab käitumisviisi millest taksikene enam ei saagi vabaks. Vaid heakskiidu pälvimiseks peab ta kõik maailma mutid keda ta vähegi kätte saab ära komposteerima ja mulle tooma.

Kui miski on nii tähelepanuväärselt kinnistunud ei aita siis enam ka sügavam psühhoanalüüs selle kohta kuis tekkis sättumus ja kas on võimalik seda veel muuta.  Sättumus tekib testosteroonivoost ehk sageli keelatu ja ihaletu koosmõjust.  Kui on võimalik sooneutraalne armastus ja ehk isegi sooneutraalne abielu kas on siis võimalik ka liigineutraalne armastus jne? Või marslase ja maalase vahel. Ei tea, selle üle võivad inimesed vabal ajal mõelda kui nad tahavad.

Käes on väljadel hulkumise aeg. Vaher õitseb ja haug veel õieti ei võtt pühapäeval. Nüüd ehk juba võtab küll. Mingid loomad juba sõid valusasti pühapäeval, ei jõud märgata kes aga augud jäid järgi. Eesti on hirmus maa ega siis asjata räägita et kui vallutajad tulevad ja neile näidata et meie metsades elavad olendid mis mehejämedusi puid nagu pliiatseid teritavad siis pagevad nad meilt kohe. Kui meil õnnestuks neid vaid mobiliseerida tööks ja kaitseks. Kobraseid.

Mul on väga kurb et mu vaba kirjaliku mõtlemise pärast on teatud isikud otsustanud mind demoniseerivalt surnuks vaikida. Vaid selle pärast et ma põhimõtteliselt kahtluse alla seadsin nende õiguse inimeste moraali üle otsustada. Aga seep see on see libeda mäenõlva efekt mis sageli töötab ka teistpidi. Ja niikaua kuni on inimkooslusi, senikaua nad ka otsustavad teiste inimeste ja ka oma inimeste üle. Ja otsa see iial ei saa.

Vaid sellepärast et ma otsustasin selles asjas viimaks pooli võtta mis võtmist väärt. Näiteks või naiste ordinatsioon. Muidugi muudab see kõike nagu ikka muudab see kui mingis asjas teist osapoolt võrdsena võtta. Nii öelda nõrgemat osapoolt võrdsena võtta. Füüsiliselt nõrgemat, seda küll aga samas väga spetsiifilist poolt. Nõrgema ülendamine ikka ülendajat ülendab ja tema tugevust näitab. Nõnda ka mees kes naist võrdsena võtab saab olla vaid tugev mees.

Stiiliküsimused kerkivad samuti esile ja sageli ongi ehk nood need peamised mida pole kerge kanda. Mida sai Rootsis nähtud, botaste, põlvpükstega ja seljakotiga ning samas pastoripluusi kandvaid naisvaimulikke sai nähtud ja nähtud sai ka ruudulist pastorisärki. Vähe võõristav ehk. Hoopis teine dünaamika. Ma ei saa väita et see mullegi meeldiks aga ju see käib siis paketis. Meil veel ei ole. Aga tuleb.

Ja vist ei saa siis poole pealt enam hobuseid vahetada. Et ehk ei meeldi endalegi aga siis on juba hilja. Läänemaal käib võimuküsimus võimsalt üle teiste soorollide. Inimestes tekitab see aga ebakindlust kui soorollid nihkuvad ja muutuvad. Seegi et võimuküsimus üle traditsiooni käib. Ja olgu  peale et palgalõhe ja et võimuküsimus käib üle teiste, samas möllab läänemaailmas ka liibido. Ja võtab kummalisi sümbiootilisi vorme tükkis ja koos võimuküsimusega. Naiste liibidost ma räägin, meeste oma ei täi hinnata ega oska märgata.

Ka need vormid ja see emotsionaalsus mis sellega kaasas käib ei pruugi mulle meeldida. Ja see ühest küljest mäss ühtede meeste vastu aga on sageli teisalt hoopis suurema meesautoriteedi heakskiidu otsimine iga hinna eest. See tekitab võõristust kui seda märgata. Soov minna koos skalpidega suure meesautoriteedi ette selleks et pälvida talt heakskiitu. Ei ole seal sageli suurt neutraalsust ja kompetentsi midagi nii palju nagu väidetakse. Tavalised võimumängud. Aga mis teha. Sümbioos leiab aset võimu, ordinatsiooni(staatuse/funktsionaalsuse), bioloogia ja liibido vahel.   Ega olegi siis vast enam muud teha kui varjuda metsa ja otsida liigineutraalset armastust. Sooneutraalne mulle ei sobi – kui siis ikka kohe liigineutraalne ja eriti olen sättunud ma putukate suhtes.

Islamis on liibido möllamise küsimuse omamoodi lahendanud ja sedastab et naine ei tohi kanda ihukumerusi väljatoovaid riideid ega hargitada jalgu. Just tuleb keelata teatud ihuasendid. Ja sood võimalikult lahus hoida. Nagu Tanna pärismaalsed ütlesid tulevad kõik maailma hädad sellest et mehed ja naised läbisegi tantsivad. Just nii ongi.

Ja veelgi parem oleks kui ta/naine oleks üleni kaetud. See islami kultuur on valinud sexapiili pärssimise tee osas mis naisi puudutab. Ja sotsiaalsed soorollid on väga paigas veel neil vast veel paariks sajandiks vähemalt. Loogika sama mis vanas testamendis. Ära hoida meeste kui normatiivsete inimeste omavahelisi tülisid ja vältida teise mehe omandi (naise) kahjustamist (pruukimist). Selleks tuleb kiusatus mehe kui nõdra olese suhtes minimiseerida ja naine peab olema tuntav vaid kaetuse poolest. Naine kui tüpaaz ja kuju ja ei enamat. Mis teha kui mehed nii nõdrad on.  

Me ei kujuta aga ilmselt ette millist rolli hakkavad siis mängima silmad ja kui ahvatlevad need võivad olla või kui ahvatlevateks osutuda. Randmeviibe õhus näiteks kui seksuaalne, nagu Indrek Hirve luules. Kahest pikivaost põlveõndlas, nad moslemid, reeglina luuletada ei saa. Kõige seksuaalsem kujund Hirvel on siiski randeviibe. Mis jääb õhku värelema. Randmete  paleusest ei täi ma rääkidagi. Erutus tuleb ja tekib. Randemerootika on ka moslemitel võimalik aga mitte teise mehe naise randmetest ei tohi nad luuletada.

Meeste nõdrust tasakaalustab kohati see et parimad neist saavad avalikult kuni 4-a naist pidada ja ajuti enamgi. Kuna tegu on siiski piiratud ressurssiga siis jääb teisest otsast ehk kehvemate mehepoegade killas jälle keegi millesti sedajagu ilma. Need käärid ei saa aga liiga suureks muutuda, muidu see sotsiaalset rahutust kaasa toob. Süsteem on aga üles ehitatud meestevahelise vägivalla vältimisele kogukonnas. Mistahes hinnaga. Mehel ei ole vaja pidada enam konkubiine nagu läänes. Vägistamise korral jääb aga neil reeglina süüdi vägistatu, mis ta siis hargitas jalgu ja tegi randmeviipeid – oleks pidanud arvestama mehe nõdrusega enam. Ehk paljastas koguni kaks pikivagu põlveõndlais. Aga mitte endast ei räägi ma.

Läänes käib aga vabaturg selleski mõttes et on küll võimuküsimus peamine aga ajuti käib bioloogiline sooroll sellestki üle. Ja siis toimub ehk midagi kusagil laual tükkis kukkuvate asjadega. Midagi apokalüptilist. Mingi detail hüppab kontekstist välja järsku ja detoneerub. Jah parimad ja tugevamad saavad ka lääne ühiskonnas ühe suhtega hakkama. Jõuavad selleni isegi siis kui nad kohe sealt ei alusta.

0 Responses to “muttide jumal”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

