vanad lullad

 Väike kummitus

Kord elas üks väikene kummitus

pimedas, haisvas kummikus

sealsamas elas ta ja magas

tal kedagi ei olnud kummitada

tal oli olla seal pime ja paha

ta tundis et ära sealt tahab

ta tahtis väga sealt minema minna

kes oli pannud ta üldsegi sinna

veel enne kui pandud sai jalga

see kummik – ta lasi sealt jalga

nüüd kummitab ta seda meest

kes minema ajas ta kummiku seest

Kõrvad

Kõrv on küljes minu pea

kõrv on pea kõrval

miks ta olema seal peab

omal teine kõrv veel kõrval

kõrvad kõike kuulevad

loperdavad tuulega

kõrvuti on minu kõrvad

vahel paitan ma neid õrnalt

kõrvas kõrvarõngast kannan

vahel vastu kõrvu annan

mina kõrvadega mees

oma kahe kõrva vahel

olen omadega vahel

Pealkiri ja allkiri

Seda juba hästi tean,

pealkiri käib kõige peal.

Allkiri käib kõige all,

alati seal koht on tal.

Vahepeal on mitu juttu,

rõõmu, kurbust, naeru, nuttu.

Mida küll ei ole seal

kahe kirja vahepeal.

Pealkiri on kõige peal,

tulevad siis kirjaread.

Allkiri on kõige all

õige koht seal ongi tal.

Hinded

Hinnetest mis saan ma koolis,

ema isa väga hoolib.

Siis kui koolis saan ma kahe,

kodus riielda saan vahel.

Kui saan viie siis saan kiita,

oskan lahutada liita.

Neljalgi ei ole viga,

tean ja vastan seda mida

õpetaja koolis küsib,

unustan  – kuid hinne püsib,

ikka kooli päevikus.

Koolipäevik meeles peab

olgu hinne halb või hea,

hoolimata sellest – tea

koolilaps on ikka hea.

Naljatilk ja Naljahammas

Nalja saab kui naljamees

avab oma suu.

Nali elab tema sees,

otse tema suus.

Naljamehe naljasuus

hambad, otsapidi luus.

Lisaks, valge nagu lammas

elab seal ka

naljahammas.

Tal on sõber naljatilk

kel on silmis naljapilk

ära pilka naljatilka

siis kui tema naljast kilkab

naljatilk on väga hea

ometi ka tal on vead

ta ei oska üldse nutta

otsekohe naerma ruttab

naljatilk ja naljahammas

üheskoos nad teevad nalja

nalja viskavad kui lammas

vastu tuleb paljalt

Seebra

Üle tee kui otsid teed sa

oota, kuni tuleb seebra.

Aitab üle tee sul minna,

autorohkes suures linnas.

Talvel pimedas vead kelku,

helkigu su küljes helkur.

Abimehed, helkur seebra

sulle soovivad head teed ja

seda, et sa nähtav oleks

et sul turvaline olek.

Et sa teedel mida tallad

iial ei jääks auto alla.

Kurjam

Siis kui väike laps teeb kurja

ometi ta pole kurjam

ära karga talle turja

kui tal läheb miski nurja

kui on kuri väga suur

uuri kus on kurja juur

kui on kuri aga väike

aima ette tema käike

kurjalgi on pungad viljad

kunagi ei ole hilja

üldse mitte pahaks panna

kuri tegu andeks anda

Õunapomm

Ma söön väga tihti kommi,

Armastan ka õunapommi

Õunapomm ei ole pomm

Ehkki õunapomm on pomm

Sel pommil pole süütenööri

Õunapommi lihtsalt söön nii

Nagu näiteks söön ma kommi

Sööksin kasvõi mitu tonni

Ei ta plahvata mu kõhus

Ei ta plahvata ka õhus

Õunapomm ei lase õhku

Õnneks mind ja minu kõhtu

Pommi moodi ta ei näi

kuid teeb kõhu hästi täis.

Kulu

Kui näen suve lõpus rohtu,

tean et niipea me ei kohtu.

Karjamaal kui rohi kulub,

saab ta uueks nimeks – kulu.

Kulu all on puhas muld.

Kulu võtab hästi tuld.

Kulu, see on kuivand rohi

mida süüdata ei tohi.

Jalas püksid kuluvad

neil on nimeks kuluvad.

Au sõna

Au sõna on aus sõna

seda sõna hoia aus

ära valeta ja vassi

ära aja sõnu sassi

oma sõnades tee paus

au sõnale sa anna au

au ei austa

siis saad petta

ausalt – ilma aukudeta

Kõdi

Ütlen ausalt ma ei sõdi,

ma ei ole sõjajalal.

Ma teen parem kõdi,

hoian rahu alal.

Mina olen rahujalal,

ma ei taha sõdida.

Rahuajal rahujalal

talla alt teen kõdi ma.

Hani ja hani

Kord hani hane hanitas

Ta tõmbas haneks hane

Kuid tähele ta pani ka

Et hani pahaks paneb

Ta tahtis kätte maksta

Tal oli paha meel

Ta mõtles hane maksast

Peaks saama nüüd pasteet

Kuid mõtles siis et milleks riid

Miks kätte maksma peab

Nad leppisid ja läksid siis

siit ära hanereas

Kana ja kiidukukk

Kana oli uhke kuna

munenud ta oli muna

tahtis väga kaagutada

aga ta ei julgend kuna

tema kõrval seisis kukk

kana püsis vait kui sukk

kukk end ajas puhevile

muudkui uhkustas ja kires

kana oli vait kui sukk

siis kui kiitles kiidukukk

Kannupoiss

Tunnen juba üsna ammu

kuidas keegi käib mu kannul.

Juba päiksetõusust saati,

kes mu kannule ta saatis?

Varahommikust me peale

juba ühes samme seame.

Päeval kui on kõrgel päike

on mu saatja üsna väike.

Õhtul suureneb ta jaks

ja ta kasvab pikemaks.

Läbi terve päeva pika

ühte sammu käime ikka.

Ma ei puhka tema süles

kuid ei hüppa ka tast üle.

Minu saatja püsib varjul

viimaks temaga ma harjun.

Ta ei tutvusta end mulle.

Kes ta on kas ütled mulle?

Kapimaal

Kuskil kaugel on Kapimaa,

see on vist Aafrikas.

Kapimaale ma pole saand.

Kas oled seal käinud sa?

Siis oskad ehk mulle kosta

kas palju on kappe seal?

Kas sealt saab kappe osta?

Kas seal on kapid ka head?

Kusagil Kapimaa kandis

tehakse vahel transvaali.

Kui kapid kõik lukku pandi

ja asju sealt kätte ei saagi.

Lapsed seal maailma otsas

kus on Healootuse neem.

Loodavad kappide otsas

Ja loodavad ikka veel……….

Lollipop

Iga last ma üles kutsun

lutsi kommi mis on lutsu

iga rahvas igal maal

aru saab see komm on hea

Lutsi lutsi lutsukommi

Lutsukomm on hea

Lutsukommiga sa lutsu

Viskama ei pea

Ingliskeeles aga on

teise nimega see komm

komm mis igatpidi top

on Inglis keeles lollipop

Olla loll ei ole pop

Lollipop on aga top

Sest nii hea on lollipop

Kooli

Enam pole koolivormi

ma ei jookse kool tormi.

Panen kokku kooliasju.

ma ei tea veel pooli asju.

Ranitsa näe võtab Juku

ta on hoolas, ta ei tuku.

Ta on suvel hästi puhand

Jukust kunagi saab Juhan.

Juku tahab õppida

olla tark kui suureks saab.

Sõber Juku on mu naaber

kellest saab mu pinginaaber.

 http://www.youtube.com/watch?v=dsyFHhDbyPU&feature=related

0 Responses to “vanad lullad”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

