Tea miks vara enam mõtet tööle ei saa.

Mis siis saab kui ükskord enam midagi ei ole tõesti öelda. Midagi ei saa. Midagi ei muutu. Õige keegi mu ütteid vajab. Eks siis tule iseennast tihastele talvetoiduks jagada. Bluetittidele ja titmaussidele. Minu romantikuhing kisub vee äärde. Ehk saab varsti. Kui ilm nõnna soe ja pikalt valge siis varsti juba saab. Eh, saaks ometi.

Lõpeks vajan ka mina mõtlemist millegile heale, soojale ja suurele selleks et ma kirjutada saaks. Inimsuhetes on tagasilööke. Suhetest kirjutamisega ma mõtlen. Plaanis kirjutada 20 romaani on ajutisi tagasilööke. Peab vist 19-ga leppima. Kõik oleneb kirjastajast ja sellest mis nime tema su kirjale paneb ja siis veel arvustajast. Mul pole alati nondega vedanud ja ega ma ise ka ole teadnud. Ju ta peabki nii olema. Nii ta käibki, sestap ma eelistan suhelda vähemate vendadega. Taimed, kalad, loomad. Suhelda nondega tähendab üldjuhul seda et sa nad ära sööd. Püüad ja sööd. Kes ei söö minu liha, sel ei ole minuga osa, nagu Meister ütles. Kui just pole tegemist Kodiaki karuga kelle pea on nii suur nagu kraanikauss. Nagu ütles eile juuksuris üks mees ütles kes teadis.

Või vastupidi. Sääsed näiteks, neil on sinust väga osa kui nad su verd imevad. Rästikul on ka osa kui ta sind salvab. Puuk lausa sulle haiguse annab sedavõrd tal suga osa on. Ongi salvav osa ja siis on veel muud osad ja osadused ehk juurde ja lisaks. Ühisosad. Eks ole inimestega ka niimoodi, et osad salvavad ja teised – ei salva. Aga see sügelus põlveõndlas on see mis ajab inimese juurde vahel et sealt siis vähe sügataks. Ja meie ajas eriti kus kihutatakse inimestest mööda on vahel hea peatuda ja aeg maha võtta. Sealt ülevalt aeg maha võtta. Parte pealt kus ta kuivab. Kui aeg on maas siis tuleb ise ka maha tulla. Maha astuda ja istuda. Ja tegeleda ajaga sest aja jaoks tuleb aega võtta. Isegi sexi jaoks tuleb aega võtta, nagu mingi uudis oli eile.  Kui aega ei ole võtta siis tuleb aega näpistada. Siis tuleb aga välja parimal juhul vaid quickie kui aega näpistad. Siis ta, see va aeg ehmatab ja läheb ära jälle sinna üles kust sa ta ennist maha võtsid. Kiirtoidule vastandub aegtoit. Aga jah et inimesest paneme mööda – aga küll on hea siis tagasi minna ja peatuda ja vaadata et mis ja kuidas. Et kuis ma sust ennist nõnda mööda panin ja tuleb siis välja et paningi mööda. Mööda panemisega panin mööda. Nagu mingi mööduja. Siis tuleb tagasi minna.  Ajas tagasi. Ilma tagasi ajamata. Või koos Aegviitu suunduda aega viitma. Kui ainult ülearu pahaks ei pandaks et ennist sai mööda pandud nagu mingi Mõru ja Mööduja. Möödumine ongi mõru.

Inimestest aga ma väsima hakkan. Nondega oleks ikka ja alati turvalisem läbi suurte formaalliikumiste suhelda, mitte nii isiklikult. Või mingis lipukeeles nagu laevastikus. Signaallipukeeles. Aga see oleks vähe mage kui sa signaliseerid küll aga keegi ei vaata. Et hüüad appi ja kuuldakse ka aga see ei huvita kedagi lihtsalt. Annad suitsumärke nagu mingi ellujääja aga kõik panevad mööda muudkui. Ehk lehvitavad vaid. Eriti tore oli see seaduste austaja ellujääja NG-s kes ei saanud lindu lasta sest pold jahihooaega ega põtragi samal põhjusel. Ja nii võidki sa seaduste kätte ära kooleda. Ja kalavarud ja pardivarud ja põdravarud jäävad kaitstuks. Tea kellele ja kelle eest kaitstakse kalavarusid? Kas minu eest? Seadus kasutab sellist veidrat keelt. Kellele nad kuuluvad? Rahvale ja riigile ilmselt. Ja siis veel tulevikule, ma arvan, lastele näiteks. Need igavesed kalavarud. Aga kaladki iganevad ja ega ma neid lasteaegseid kalu püüa. Ma võtaks lihtsalt oma osa praegu välja. Muud midagi. Olgu peale et hingamispäeval. Kui kätte saan. Sest elektri ja lõhkeainega mina ei püüa. Miks tohib aga ööusse elektriga püüda? Miks seadus neid ei kaitse? Miks pole alammõõtu neil? Neid on lihtsalt nii palju, massilt märksa enam kui inimesi. Nende ööusside isiksuslike omaduste väärtustamiseni on meil veel vähe arenguruumi. Aga raietöölised tuleks küll genotsiidis süüdi mõista ja massimõrvades ja holakaustides. Ja kõrbe pagendada. Kõrvetada neid kõrbega.

Salvamiseks võib minna küll.

Mehed on matkajad ja naised on laagritegijad. Esimesel võimalusel kui mees väsib, hakkab naine laagrit tegema, ta ei saa teisiti. Ja vahel matkab mees lihtsalt edasi, sest ta pole veel isu täis saanud. Naine aga muudkui teeb laagrit, ta teeks või käigu pealt kui saaks. Õnneks ei saa. Kusjuures suuremaid osiseid laagri juures peab ikka mees ka tegema. Mees on pealispindne, tuleb vallutab, heiskab lipu ja läheb edasi aga naine on kolonist, tema kui tuleb siis jääb, võtab omale ja omaks. Võtab kohe juure alla. Mees on nagu saksauulipõõsas mis tulles veereb ja vahel kui tuult ei ole ja niiske on siis võtab ka juure alla. Aga muidu vaid veereb.

Mina mõtlen et teeks tellingud ära, siis oleks hea seintele ligi saada. Samas on ikka meeles hoiatav näide mida kellestki vaesest perest räägiti et õunapuud olla kasvanud läbi tellingute. Aga küll võis siis olla hea õunu noppida. Tegelikult peakski õunapuudele tellingud ümber ehitama. Ja see on ka kehv tõdemus et raha on vaja ehitamiseks. Õnneks mitte sedavõrd lammutamiseks. Püha väike Frants ehitas küll nii et kerjas kive ja mörti. Ja saigi väikse basiilika tehtud. Taastatud täpsemalt ja ta paleus oli nii suur et muudkui tuldi ta juurde ja jäädi. Lugege Teekonda ja Nägemust Murray Bodo.  

Ma ei tea kuidas nii saab saada kui mul on vaja samasugust laudist nagu 80 a tagasi sellele majale pandi? Ma ei tea. Ilma rahata kuidas saab? Vist ei saagi. Mõne palgi veel saad kusagilt muidu. Mingist virnast mis 2 a seisab ja mida keegi pole ära viinud. Tea kas ongi varastamine, ehk on ühisvara lihtsalt. Rahvuslikud puuvarud ja sa võtad oma osa välja. Ma ei tea. Redeli saab ilma rahata, võtad puu maha ja teed. Ma tegin. Kunagi oli Vend Ilves Tartus naaber kel oli insult ja kui ta peale insulti hakkas redelit tegema siis olid pulgad mõlemas otsas aga keskel ei olnud. Ega ta osanud mulle lollile seletada ka. Rehmas käega ja sures varsti peale seda ära. Et oli selline Jaakobi redel, inglitele rohkem. Miks noil aga üldse peaks redelit vaja olema ei saa ma aru. Ja keegi ei seleta ära ka. Redeli saab muidu ja paar palki aga muud ei saa. Laudist ei saa.

Praeguse seisuga tundub et raha ehitamiseks ka ei saa mul olema sest jätsin kinnisvara müümata selle kasuks et ise sahkendada. Aga parem omada potentsiaali kui kahetsust sest müümine on lõplik nagu surm sageli. Ja eks ole seda tehtud ju ka.

0 Responses to “”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

