Vanemaid luuletusi

Pill tuleb pika ilu peale

ja paha ikka järgneb heale.

Nii nagu mul käib kannul vari,

nii halvimale järgneb parim.

Nii käib ka päeva järel öö

ja puhkusele järgneb töö.

Töö tehtud, tuleb magus uni

mis kestab kuni hommikuni.

Nii esimesel järgneb teine

ja kõhutühjusele, eine.

Kaks vaenlast nõnda kokku käivad

et lausa sõpradena näivad

Lilla lammas

Kord lammas ütles teisele,

“sa ära viska villast!

Sest korralikke riideid ei, 

saa iialgi su villast.

Tea, vill käib valge, must või hall,

saab sellest soojad sokid,

saab kaela soojendama sall

sest mis mu seljal lokkis.”

Kuid lilla lammas vastas  tal,

“sa ära viska villast,

tean sama soojad sokid saab

ka minu lillast villast.

Värv vähimat ei loe, sa tea

on kaunid lillad sokid.

Ei, ära värvima ei pea

ma oma lillad lokid.

Kuidas käsi käib?

Kuidas sinu käsi käib?

Hästi, mulle nõnda näib.

Käsi käib sul arukalt,

sisse, välja varrukast.

Vara varrukasse poeb,

hea on olla seal ja soe.

Ulatub sealt välja vaid,

kämmal ja teeb vahel – pai.

Ei jää kämmal külma kätte,

kohe paneb kinda kätte.

Kui mind tänaval sa näed

kinda võtad, terekäest.

Tere, kuidas käsi käib?

Hästi, nagu mulle näib.

Ajalugu

Väga pikk on ajalugu

aga sellest pole lugu.

Sündmused on ajaloos

sõbralikult üheskoos.

Ajalugu jookseb pikalt

huvitavat on seal rikkalt.

Vaatan ühest otsast – siit

teist ei ole nähagi.

Ajalugu on nii pikk

aga ta on õpetlik.

Ajaloost ma väga hoolin

tänagi sain viie koolis. 

Jalga laskmisest

Lase jalga,

anna, jalgadele valu.

Ega ma ei salga

et on jalal valus.

Kuidas saaks ma anda

jalgadele valu?

Kui ma lasen jalga

siis mu jalg saab valu.

Jalaga mis lastud

ei saa lasta jalga.

Sest see jalg mis lastud,

valus on, ei salga.

Marju marjul

Marju korjas Marju,

korvi üsna palju.

Vaid üks ainus mari,

korvi põhjas Maril.

Marju korjab Marju.

Mari korjab marja.

Oma ainsat marja

meie eest ei varja.

Mari ilus mari,

marjadest on parim.

Parem veel kui Marju

korvitäied marju.

Mari marinaad

Marjule läks väike Mari,

marju oli tarve kari.

Magusaid ja punaseid.

Mari muudkui maitses neid.

Palju oli marjulisi,

Mari oli pisi, pisi.

Ta ei pannud marju korvi,

andis marjadele, korvi.

Ema küsis, “Mis sa said?”

Mari korvi näitas vaid.

“Kus on marjad?”, küsis ema,

“Teistel korvitäied kenad!”

Mari kaua vastust vaagis,

ütles, “tegin Marinaadi!”

Siiri hiir

Esimese klassi Siiri,

kardab üliväga hiiri.

Aga ta ei karda rotti,

paneb roti koolikotti.

Koolikotis rott ei püsi,

kõht on tühi, süüa küsib.

Otsib siit ja otsib sealt,

õpetaja laua pealt.

Rotti kardab õpetaja

laua pealt ta ära ajab.

Ta ei karda üldse hiiri.

Märkuse saab väike Siiri.

0 Responses to “Vanemaid luuletusi”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

