jõuluskandaal

http://www.collateralmurder.com/

Kurjast Pilaatusest siis ka tänapäevasest.

Pahandus peaks Pk järgi reeglina oleme õige asja pärast st Kristuse pärast. Aga ega ta vist usuleiguse ajastul kedagi väga pahandagi enam. Kristlust samastatakse täna pigem autoritaarsuse, patriarhaalsuse jms ning loomulikult ka sallimatuse ja vihkamisega. Suletud identiteediga kooslused vajavad alati ohverdamist – kuldne tsitaat. Kirik aga võtab enda vihkamist kui Kristuse vihkamist. Kristus aga minu arust säärast suletud ja eitamisele rajatud identiteeti ei õpetanud. Ja siis ehk polegi märtrikroon enam sul peas vaid… no ütleme et suusamüts lihtsalt.  

Näiteks või naiste vastu. Kui sa ei aktsepti naist vaimulikuametis  siis tõenäoselt ei aktsepti sa teda võrdsena ka muus elus. See on sama argument et kui sa võtad naist ühes olukorras kui objekti ja intrumenti siis ega sa vist suuda teises olus teda väga erinevalt võtta. Mingi paralleelsus ikka eksisteerib. Või teisisõnu – et teatud üldistused on paratamatud. Samas on tuntud misogüünid nagu või Uku Masing reeglina ka soolised streotüpiseerijad jms. Ilmselt on neil kellegi jaoks küllap ka mõni teine kategooria varuks mingi madonna kusagil kelle akna taga serenaadi laulda aga see pole sel juhul muud kui erand mis kinnitab reeglit. Madonnat jumaldame aga muud naised on – emased loomad. Samas on misogüünid mitte eriti platoonilised reeglina vaid sageli ka ise tublid naistepruukijad ehk intrumentaliseerijad. St et nende vaade ühes vallas tähendab sageli (mitte alati) ka seda et nad teisi naisi teistel elualadel pruugivad innukalt. Pruugitava mitteväärtustamisega nad aga endale nii näppu lõikavad kui jalga lasevad.

Mina end naisevihkajaks ei pea. Mus elab mingi ürgdemokraat mis ei lase ja ema kuju. Pole enda arust kunagi pidanudki. Vaba ja väärtustatud naise kuju väärtustab sind ennast. Mis ei tähenda et ma inimesi teatud oludes kunagi intrumentaliseerinud poleks, ikka olen aga kes ei oleks. Sotsiaalsukeldujad oleme me ju kõik. Oh mis toredaid uusi sõnu tulvab – mõjuagent ja krüpteeritud küsimine. Mõjuagent sooritas sotsiaalsukeldumise käigus krüpteeritud küsimise. Aga sai – korvi. Krüpteeritud korvi sai vastu. Nüüd seisab ta kürb krüpteeritud korvis ja mõtleb mida edasi teha.

Aga ma arvan et olen aru saanud sellest et inimesi peaks rohkem nende jumalanäolisuse järgi võtma kui miski muu järgi. Ja teise alandamine ikka ennast samuti alandab.

Ja nagu korduvalt öeldud ei ole papiametis midagi soospetsiifilist ja et kristus juhtumisi mees oli see ei ole argument. Muud argumenti aga ju polegi. Oleks kristus naine olnud siis poleks ta mingilgi kombel 33 eluaastani välja vedanud. Võimatu. Nii et ma arvan et Jumalal võis selles asjas olla lihtsalt pragmaatiline argument et kristus mees oli. Kui me üldse niimoodi lähenema lähtudes kiriklikest antustest. Kui me aga lähtume et kristus oli tubli, hakkaja ja sotsiaalselt aktiivne inimene ja viktimiseerimise paljastaja siis pädeb seesama argument. Et olnuks ta naine, oleks ta kohe ja kiiresti ära viktimiseeritud ja tapetud ja pagendatud – tea kas oleks jõudnudki Mäejuttu ära öelda. Kivid teevad oma töö kiiresti.

Aga pahanduda kristusest – mnjaa sellest et su ohver ei lepi oma rolliga vaid kobiseb lõputult vastu ja seab küsimärgi alla lausa su õiguse teda ohverdada. See on jultumus ja sellistega tuleb käituda nagu ühes Usa maffiafilmis öeldi – et sina, su naine, lapsed, koer, six feet under, ja siis ma tulen ja lasen haua peale. 

Nii et inimesel on väärtus ja väärikus – see on jõulusõnum millest tuleb lähtuda. Igal inimesel. Ja ära sina ole teisele pahanduseks sellega et sa teda allapoole muudkui viid. Et sa tast halvemini mõtled kui ta on. Ikka sihik kõrgemale. Mõni näebki sus ainult halba lähtudes oma rikutuse tasemest, mis sa säärasega teed muud kui kõrvale hoiad. Neist kes sind allapoole veavad tuleb pragmaatilistest argumentidest lähtudes eemale hoida. Ja muud lahendust polegi. Aga mingid väiksed kriisid on igal pool.

Omal on kiusatusi millele olen seni suutnud vastu seista. Kui sul midagi mida müüa ja sa tead et on ka ostja ehk turunõudlus siis on kiusatus seda müüa. Turunish kiusab. Aga ma pole müünud. Ma muuseas tean kus kristus on – Jeruusalemm 89012 Geetsemani, Vana oliivipuu 8.  Aga korteri numbrit näe ei ütle. Ikka pärssida püüan mitte forsseerida. Eks vahel tule aga ka gaas põhja suruda. Aeglasem aeg ju siiski väärtus omaette maailmas kus aeg on ainuke väärtus viimselt. Ruum ehk ka. Kui on sest vahest peaks võtma just vastupidi et kuna aeg on piiritult piiratud siis on õilis kaasa aidata igasugustele valmimistele et selle piiratud aja jooksul saaks inimene võimalikult paljut kogeda. Et tulekski muudkui forsseerida. Et kui pärssida siis muudkui venib ja tea kas Kristus oleks ristile jõudki kui Juudas poleks õlga alla pannud ja omaltpoolt vähe aidanud. Olla aknalauaks millel tomatid valmivad ja mitte  loota liiast purgatooriumi peale. Ei tea, see küsimus läheb praegu lahtiselt kalevi alla. Kalev on Mati sõber. Mati on Kalevi all ja Mati all on omakorda võti. Et tal samas ka nagi seljas on ei ole siinkohal oluline. Nii nad omi väikeseid püramiide moodustavad, jõuluaeg ju ikkagi. Võti, nagi, Mati ja Kalev.  

Väiksed kriisid on selles mõttes et sotsiaalset struktuuri ei ohusta. Laste koolis tahetakse direktorist lahti saada. Jah kui iga diskussioon algab ja lõppeb küsimusega et “kumb meist on direktor”  siis vist muu ei aita ka. Autoritaarsed naised on sama hullud kui autoritaarsed mehed. Harvemad vaid. Ilmselt on nad oma peres nii saanud ja eks nad võta koolipere ka kui oma pere. Nii nagu autoritaarne mees oma peres õilmitseb ja nõndsama omas koguduses. Eks need mudelid tule ikka kodust. Kodus peab aga hästi palju rääkima, nii selgeks tuleb asjad rääkida kui annab ja tuleb pigem julgustada kommunikatsiooni kui pärssida. Minul on üks probleem – mürafooni ei talu enam – õudsalt väsitab. See on ainus mis takistab. Ma saan aru et tuleb 30 x läbi rääkida kõik et kinnistuks aga ma eelistaks ehk viipekeelt vananedes. Looduses ei lobiseta aga eks seal toimi kõik samamoodi aga selle eest vaiksemalt vähemasti.

Ja mõtled vaikselt inimese peale kelle mõni joon sulle meeldib ja see annab jõulude ajal jõudu. Omase ja lähedase peale ja sind ikka liigutab mõni väike asi ta juures. Mingi poos hoiak ja ilme. Ehk aga siiski enim see et ta sust ülearu halba ei arva vaid ehk pisut paremakski peab kui õigus oleks. Ja see aitabki sellele kaasa et paremaks saada – kuni hääks saamiseni välja – nagu Viiding ütleb. Aga kommunikatsioon muutub üha enam vananedes selliseks blokiliseks et üks märksõna ja ärritaja vallandab laviini ehk küll seda märki sageli valesti mõistetakse ja kui juba laviinideks läheb siis pole pärast enam suuremat öelda midagi. Nii et ei tohi lumistes mägedes köhida midagi jääd laviini alla. Helistad ja tahad midagi küsida aga vastus tuleb enne küsimust ja siis ei küsigi – mõtled et las ta olla ja vahest ehk ongi nii parem. Räägin siinkohal selguse mõttes ühest ametkondlikkust telefonikõnest mille hiljuti võtsin.

Viimaks saabki inimesi selle järgi liigitada kas nad usuvad sust rohkem hääd või halba. Kes sind alla kisuvad ja ka teisi sinu suhtes alla kisuvad, neist hoia eemale. Kes aga suudavad sus hääd näha küllap suudavad nad siis ka teistes. See on ime kui vananev inimene pole kibe ja tohe vaid suudab näiteks ka ennast ja oma vajadusi võtta väikese iroonia ja naljaga. Ilma et häbeneks näiteks või oma abitust ja “alastust”mis sellega paratamatult kaasas käib. Ilma et püüaks kogu ülejäänud maailma oma väärtuste ja kategooriate järgi keerata. Mõned näe püüavad aga maailm on liiga suur tükk ja sestap nad keeravadki noid kes neile ligemal. Püüavad vähemalt.

Aga kirikutest ja sellest sotsiodünaamikast mis seal valitseb ja käib ma ausalt ei oskagi öelda kas mulle seda üldse enam vaja on. Mingist vanast inertsist ehk veel püüad midagi klattida aga tulem on üsna ükskõik, sest kui ikka ametkondlikkus inimeses varjutab teda ennast kui indiividi ehk teisisõnu kui ametkondlikkus teeb inimest hullemaks kui ta muidu on no las ta siis olla. Kui kirikupoliitik varjutab kristlase – mis seal siis ikka. Olgu nii. Mis asja mul nende veskikivide vahele enam ronida on? Pole ju.  Lasku lauluga.

Aga niipalju moralist olen ma ka et ikka tahaks jõulusõnumit saada puhtas komplektis. Ehk teisisõnu verivorsti tahaks pohlamoosiga. Isegi kui see sõnum sellises esituses sulle suurt midagi ei ütle ja on lihtsalt rituaalne kordus, siiski tahaks saada sest inimesest ka lugu pidada mingit moodi kes seda esitab. Aga kerge pole. Tuleb vist uus lugija võtta, siis ei tea vähemalt. Muidu on üks misogüün ja teine lihtsalt risitiisa. Aga pole viga eks jõuluaeg ju – tuleb proovida üle vaadata. Eks vast siis minustki üle vaadatakse.

Advertisements

0 Responses to “jõuluskandaal”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s





%d bloggers like this: