Aga kui sinu vend on mustasajaline?

Nägin hiljuti seda kuidas saarmas kala püüab. Arvasin millegipärast et vaikselt ja salamahti aga ei, vesi keeb ja igast hääli on 500 kaugusele kuulda. Vaatab ja hüppab nii nagu koer põllul või rebane hiiri püüdes. Kaamerat pole muidu oleks pilti saanud. Inimesena looduses on see tore et seal on kõik kuidagi loomulik, põhitegevus on ellujäämine ja tapmine ja kõik käib ründpagemise ja pageründamise võtmes. Kusjuures mitte üksi ei pageta vaid ka saadakse kätte tapetakse ja süüakse ära. Kõik konsummeerub. Inimeste maailmas on kõik kuidagi poolik. Aga siiski mitte erinev, erinev vaid selles mõttes et ei konsummeeru vaid jääbki poolikuks. Loodus on selline staatiline inimese poolt vaadates kus midagi ei toimu seni kuni järsku toimub ja siis toimub väga kiiresti ja otsustavalt. Tegelt on aga lava säätud kogu aeg ja erinevad potentsiaalid koguvad potentsiaalset energiat seni kuni ei toimu. Ja proteiin ruulib absoluutselt. Rammus kraam. Toitumisahelad. Ja sigimine on suur igaaastane rituaal mis nõuab kogu tähelepanu. Et tsüklid kannavad paremini kui inimestel.

Mis mas selle viimase st reedese jutuga öelda tahtsin, muud midagi kui arutleda ja kaasa mõtleda ja pealegi ei ole ma mingi eriline liberaal antud küsimuses. Et suure punase joonega elus on raske elada ja toime tulla. Eriti siis kui sa ise sellest allapoole jääd. Ma tean inimesi kes olid karmid moralistid aga nüüd on edasi ehkki nad ise tükkmaad allpool seda suurt punast joont elavad mida nad teistelt eeldavad. Joovad ja jooksevad pidevalt n.ö. lati alt läbi. Mis ongi imelik. Mis õpetus see selline on mida üksi teistele kohaldada annab ja mis ennast ei aita. Et ise oled ajutiselt allpool joont ja ehk loodad et saad kunagi üle joone aga teistele kohaldad ikka sedasama joont edasi. Midagi on väga valesti sarnase teoloogiaga. See on selline gnoosise teoloogia kus materiaalne maailm ja tegelik elu ei ristu selle va vaimueluga. Ja sellepärast ongi säärane skisofreenia võimalik. Tavaliselt gnostikutel usk mateeriasse ei ulata vaid jääb arusaamatuks asjaks atmosfääri alumises kihis.

Tegelt on sildistamine demoniseerimise pehmem vorm ja see on lausa hämmastav kui kõvasti inimesed ise enda pandud siltidest kinni hoiavad, eriti noist mis jäävad allapoole suurt punast joont. Nii nagu demoniseerimine vabastab armastuse käsust, võiks lisada et sildistamine vabastab ka andestuse käsust. Mis on üsna sarnane. Ja siis ongi ta sulle nagu tölner või patune. Mis on vanad hääd piibellikud sildid. Kas piibel siis õigustab sildistamist ja demoniseerimist? Tundub et kohati küll. Vähemasti nood kes piibelt literaalselt loevad küll sildistamises mingit probleemi ei näe reeglina. Neil on n.ö. moraalne taksonoomia. St. et on mingid sildid millede järgi inimene kohe ära liigitatakse. Väliste tunnuste järgi nii nagu Vanas Testamendis. Näiteks kalad kellel pole moraalseid soomuseid on jäledad. Ja nood kes roomavad jms. Lõhestunud sõrad ikka Tertulliaanusel tähendasid hea ja kurja eristamise võimet. Ja siis on veel kaljumäger vennike kellel on kõik valed tunnused ja sestap Piibel talle tervelt pool lehekülge pühendab. Tundub et Jumal on siinkohal vähe segaduses olnud ja arutlenud isekeskis omas kolmes ainsuses et millises meelesegaduses ma küll selle tüübi valmis tegin. Tänane taksonoomia lähtub aga sellest kes omavahel järglasi saavad ja mitte välistest tunnustest. Mina olen hyrax ehk kaljumäger hää meelega kellele vagad vennad tervelt pool lehekülge pühendavad. Sest valed moraalsed tunnused on. Aga sildistamist ma ei õigusta korrakem vaid siinkohal üle postulaadid. Olen emotsionaalne sildistaja st et inimestest ei ole võimalik absoluutselt ilma hinnanguteta rääkida aga vahel mulle rääkida siiski meeldib sestap ei ole mu sildid mitte püsivad vaid situatsioonilised ja vahetatavad. Teine postulaat on see et püüan nii nagu Meister sildistada vaid sildistajaid. Ja ei teisi. Postulaatidest peaks siinkohal piisama. Mulle. Aga mida muud ma teen inimestega kes levitavad absoluutselt valelikke kuulujutte? Ma ei tea. Kas on minu kohus kuulutada kõva häälega et ei ma ei ole kaljumäger, ei ma mäletsen ja mul on täielikult lõhestunud sõrad või mis. Ei kogu see taksonoomia on vale ja just nii tulebki öelda otse ja silmade vahele. See mõõdupuu on vale ja mõõdab teid endid. Ja ongi kõik. Mida siinkohal öelda. Sest nemad on ju õiged ega saa ega tohi meelt parandada omast õigusest.   

Aga piibel jah, kohati õigustab ja kohati hoiatab, nii nagu mitme asjaga. Mis veelkord tõestab seda et kui inimene uueks (heaks) ei saa siis õigustab ta end edasi piibliga ja vahetab vaid kristlaseks saanuna mõnevõrra oma vihkamise objekte aga mingit revolutsioonilist muutust ei pruugi see nn pööre kaasa tuua. Ja enamjaolt ei toogi. Ronitakse vaid tagasi mingisse mütoloogilisse mõtlemisse ja valekausaalsusesse ja see on enamjaolt kõik ja kummardatakse tublisid esiviktimiseerijaid, kes räägivad et ärkamist ei ole selle pärast et patt on koguduses jms.   

Õpetatakse inimene tilliseemneid lugema. Ja tehakse tast samasugune “põrgulaps” Jeesuse sõnul nad isegi on.

Aga küsimused bussipeatustes on head ja nood peaks küll igaüks enda jaoks püüdma jõudumööda ära vastata. Et kas ja kummal pool suurt punast joont?

 Aga kui sinu töökaaslaseks on moslem?“, Minu töökaaslased on küll enamjaolt moslemid. Kurb et ma nendega koos õlutit ei saa juua. Jätan ise kah joomata siis solidaarsusest. Aga erinevused rikastavad küll kuhugimaani, seni kuni me arvame et nad tahavad saada sellisteks nagu meie oleme. Ei taha nad midagi, hoopis vastupidi. Ja seal on nüüd see murdumiskoht et kas te saate koos töötada. Miks ta üldse tööle võeti. See on tööandja probleem ilmselt ehk ajate te äri moslemimaaga. Sallimatuse talumine ehk kuhugimaani rikastab aga kusagilt maalt ärritab. Sest sina oled ehk sellest tulnud aga tema tahab sind tagasi kiskuda sellesama sisse. Kui sinu vend on mustasajaline? Küsiksin mina ja ütleksin et on ikka üks tüütu putukas küll. 

Kui sinu poeg tahab abielluda mehega?“ See nüüd tõstatab küll mitmeid küsimusi. Kuna Eestis seda teha ei saaks siis peaksid nad leidma endile sellise koha kus saaks. Minul ei ole uue minia vastu küll midagi. Pääsi et blond on. Kohtasin ühe naistemehega  hiljuti ja tema ütles et pidi üldse hea blondiaasta olema. Tea kas kuumast suvest tuleb see või mis?

„Aga kui sinu õde armub oma sõbrannasse?“ Jällegi pole mul sõbranna vastu midagi. Armumised lähevad aga üle nagu praktika näitab.

„Aga kui sinu vennanaine on mustanahaline?” – muuseas ongi ja jube tore sealjuures, hoolimata sellest et mustanahaline.

gei, lesbi, moslem, must

on tolerantsi riimiks – just

Ei ole teil õigust tarduda oma survamisskeemidesse

Kõrvust saate te tolerantsesse tulevikku veetud kus tolerantsist võrsunud vihane uussallimatus …ma ei teagi mida teeb, röstib teid aeglaselt teie endi sallimatuse sütel -näiteks

AUTOPORTREE/Laaban


Ma olen kanatiib mille on kulland raju
ma olen jäämäe öökuub ning köietantsija nutt
ma olen automootor mis õgib sipelgaid
ma olen must lipp ahvi peos

Ma olen kogelev vanker linnutee kraavis
ma olen sülekoer-käsigranaat
ma olen Peipsist õhumullina tõusnud kell
mille osuteiks on haug ja pussiga jälitav tint

Ma olen leinava ema rõve tants
ma olen kevade viiludekssaetud käepide
mul on võltshabe külmast aurust, ma olen
välgus peegelduv koi, ma olen…

Kesköö haarab taskust lumise revolvri
mere kohal tiirleb peeretavaid päikesi
ma olen suur segadus rongkäigus
ma olen nõgi ma olen voorus ma olen tuul

Ma olen tigude müstiline selgroog


5 Responses to “Aga kui sinu vend on mustasajaline?”


  1. 1 Kersti 5.10.2010, 8:09

    Aga millal emotsionaalne silt püsisildiks muutub? Või ei muutugi?

    Või on latt emotsionaalsuse koha pealt madalamal, et sealt saab üle? Või nii kõrgel, et ei näegi ja arvata on, et latti polegi?

    Ja mis vahe on siis punasel joonel, mis asub joodikluse vahel ja punasel joonel, mis asub sildistamise vahel?

    Kas Meistrilt on meil mõni täpsem juhis ka, a la: minge kõike maailma ja sildistage ära! Kui pole, siis küsiks, mis olukorras v motiividel see tema sildistamine käis, et me Temast valesti aru ei saaks ja teda ei arvaks oma värvides ja väljakupoolel mängimas, kuigi ehk tema mängud hoopis teises liigas on?

    Et siis seekord küsimusi rohkem kui vastuseid.

    Mul on üks bussiputka küsimus veel: Aga kui sinu laps on tumedanahaline? 😛

  2. 2 andrus 5.10.2010, 8:20

    Siis vaata et ta mustasajaliste kätte ei langeks, muud miskit.

    Et viimane küsimus siis.

    Mis motiivel? Ma arvan et ta ikka naiiviselt lootis et mõnele vaia ajju saab löödud nagu Nikodeemusele näiteks ja mõnele sai ju ka. Mis muud keerulisemat seal siis ikka ma arvan. Eks me ju ikka looda.

    Emotsionaalne silt ei muutu püsisildiks ehk mu enda määrangul kunagi. Kui aga sildistaja ise pidevalt kinnitab et ta on sildistaja siis ehk ongi.

    Latiga on nii et enda jaoks teda sageli ei olegi, teiste jaoks aga on ikka.

    Joomise ja sildistamise vahel? Joomine on endahävitamine sildistamine on midagi muud ehk, ma ei tea mis, soov elada korrapärases ilmas kus me teame millega meil tegemist on. Ja selle hinnaks on sildid. Inri näiteks.

    • 3 Kersti 5.10.2010, 20:42

      Ota, miskit nagu ei klapi..

      Et keda me siis emuleerime?! Et idee poolest võiks nagu Meistrit, kuid kui asi praktiliseks läheb, siis ikka tema ristilööjaid?!

      Ja emotsionaalne ristilöömine… ega see keda lüüakse, see vast suurt vahet ei näe, kas löödi emotsionaalsetel kaalutlustel (et lihtsalt nägu või jutt ei meeldi) või külmalt kalkuleerides ja oma nahka päästes. Naelad ikka ühtviisi teravad ja surm (lahutus) ikka ühtviisi õudne.

      Ja üldse, ma ei tea, kas meid ikka ristilööjateks kutsutud ongi, (mis sest et aitab korrapära luua meie ümber), seda enam emotsionaalseteks… Paulus ütleb, et me otsustame nõnda: kui üks on surnud, siis on kõik surnud. Siis idee poolest ei saa ju mingit emotsionaalset asja ollagi. Ristil olles on ainsaks emotsiooniks (vähemalt Meistril oli) kaastunne… Isa, anna neile andeks, sest nad ei tea, mida nad teevad.€€..

  3. 4 andrus 6.10.2010, 6:48

    Nu vaat seda minagi et keda? Kes keda?

  4. 5 Kersti 6.10.2010, 8:24

    Nujah, eks see olegi põhiküsimus. Ainult et… see on isiklik ja igapäevane küsimus, mitte konfesssionaalne ja kogukondlik. Viimane on vaid aritmeetiline rehkendus…


Lisa kommentaar

