Lusikas sai tühjaks

Identiteedimäärajatest

Kes ma olen?

Valge mees, Eurooplane, hetero – on see viimane vast kare sõna

Eestlane, protestant, ametnik

Eeee inimene kah vist

Kes on inimene?

Valge mees, hetero, eestlane, ametnik

Eee – inimene kah vist

Leedukas küsis mult saunas

Kuidas sina ennast selle burundilasega

Koos saunalaval tundsid?

Ma kehitasin õlgu ja vastasin et – palav oli

Küllap meil mõlemil

Kes on inimene?

Burundilane saunas koos leedukaga kes ennast tema seltsis

Just mugavalt ei tunne

Mina tahaks inimene olla

Küll

Emotsionaalse maailma paratamatu suletus

Individuaalsus

Kinnisus

hermeetilisus

Ma ei suuda vahendada omi tundeid muidu

Kui saates kirju sellele maailmale

Mis kedagi suuremat ei huvita

Sest sõnad on tunnetest liiga lahku kasvanud

Aga ometi on seal midagi veel alles ka

Ainult vitamiinid on surnud

Ma ei taha teie skorbuuti

ärge tahtke ka minu oma

Sest igaüks on vaid enda omast hõivatud ja huvitatud

Ma ei vaheta ihuaineid

Teiega ega võta ühendavaid anglosakslikke poose

Ma ei tantsi paaristantu

Vahel osalen ma siiski massisteenides

Aga selle hind on mulle alati talumatult kõrge

Ühisaktsioonid toimuvad alati kellegi arvelt

Keegi jääb kõrvale

Saab viga saab haiget

Kurvastab

Ma ei taha seda pigem oleks ma seda ise

Ma ei vaheta ka oma ihuainest muude asjade vastu

Sellel tummal oksjonil

kus üks osapool igavesti petta saama on määratud

Inimesed plaksutavad

Käitudes koosluse, parve, karjana

Need on koosluse emotsioonid

Kari on julm kui tarvis

Aga ta põhjendab seda alati hästi

Ellujäämisvajaduse

Ja otstarbekohasusega

Omast arust

see pädeb

Konservatiivid ei ole kunagi tagasi

Põrkunud märja asja ees

Sest nii on alati tehtud ja küll teeks veel kui vaid saaks

aga märjad asjad on ära kuivendatud

ja pesemise asemel

käib keemiline puhastus

Liberaalid süüdistavad konservatiive ja viktimiseerivad

Lähtudes vastupidisest inklusiivsest loogikast

Olles täiesti sallimatud

Sallimatuse vastu

Kolmas tee

Lähtub printsiibist ja mitte kahe öeldu vastandamisest

Aga sellel käijaid ei ole

Kes meilt läheks?

Aga nad löövad mu risti…

Hea küll, olgu siis nii

Kes on siis mu ligime?

Kellele sa ligined

See on ju geograafiline mõiste

Seda mõistes

– kes ei taha miskit sinust saada

Üksnes anda

Kes on siis mu ligime

Sinule kes ligineb

Astub üle vaikimisemüüri

Astub üle võõrandumismüüri

puudutab kui oled puutetundlik

Ja ei taha mitte miskit saada

Südames kel pole viha

on vaid kaasa tundmis iha

Kes on siis mu ligine

See kes sinust erineb

Kes on must ja verine

Ma ei tea kuis tunneb ennast

Teine inimene selle teise inimese sees

Ma ei tea kuid kuidas ka ei tunneks

aiman ometi

kuis tunneksin ma ennast

tema sees

Jah ma tunnen pisut seda teist

Ükskord ammu meid vist tutvustati

Ja ma tunnen ikka veel ta ära

ta ei erinegi väga palju meist

Sina vastu küsid – keda neist

Mina ajan

Seda kes on selle teise sees

Iseennastki ei tunne vahel ära

Mõtlen mis on üldse vahet nendel kahel

Vahel tunnen et on ees

Üsna vähe

Vaata ette mees

Ära ära harju

Iseenda sees

Tunnen vahel surmatunnet

See on väga paha tunne

Teine kord ma räägin sellest

Ilma mingi tundeta

Seda sõnadesse saada pole kerge

Sõnad lähvad ees

Või järele ei tule

või kui tulevad siis väga vastumeelselt

ja ei kiida takka

seda poolemeelset

Tunne läheb ära eest

Tunne tuleb välja seest

Või ehk läheb väljast sisse

Minu endaks

Olemisse

Ja ongi nii reaalsus ja mu elu

on lootusetult segamini läinud

et alati ei tule sõnad järele

kus jäänud on nad

oota

küsin järele

Ja vahel pagevad nad püüdmatult

mu eest

mõne viivu käivad nad ka

vahel sama sammu

ükskord käisid

kuid see oli ammu

parem parem parem

joondu valvel rivitult

2 Responses to “Lusikas sai tühjaks”


  1. 1 jahutaja 10.09.2010, 21:45

    kui sõnad käivad kogu aeg iseendaga sama sammu
    siis polegi ju enam midagi öelda
    kui sõnad käivad sama sammu ka teiste inimeste sõnadega
    siis polegi teistel midagi kuulata

    kas on olemas mingitki võimalust rakendada kusagil üldiseid tõekspidamisi?

    Tühi lusikas- aga eks putrugi saa võtta ju ainult tühja lusikaga?
    Ja see liigutus, et võtad lusika (no tühja ikka), pühid vastu pükse ja torkad saapasäärde.

  2. 2 andrus 11.09.2010, 20:55

    see on ilus liigutus

    kõik lusika liigutamised on kenad

    seni kuni tuleb lusika nurka viskamine

    ja su ase ei tunne sind enam

    kes sa oled küsib ta?

    ütled oma nime

    aga tema kostab vastu

    ei tunne ma sellist

    ase asetab end sinu asemele

    ja aeleb seal mõnuga

    see et lusik tühjaks sai

    oli viide et Spooni lullad said otsa

    oli nauding neid tõlgitseda


Lisa kommentaar

