Spoon Jackson

Käsi

Kuu käed

Vee käed

Minu käed,

inimkäed

rasked käed

Haaravad käed

Näivalt tugevad käed

Mille haare nõrgeneb koos ajaga

erinevalt kuu ja vee kätest

Inimkäed –

milleks need tõeliselt head on?

Me haarame asju

mida me ei saa tõeliselt omada –

Hoiame asju, õrnalt

mida me ei saa tõeliselt hoida

Nii nagu südame käed mis haaravad

armastuse järele

Parem omada kuu või vee käsi

mis haaravad ilma hoidmata

Norm

Isa, need on vaid päike ja kuu

tavalised päike ja kuu

Trillion tähte säramas, hiilgamas, planeete alal hoimas

ja elu nende ümber

Jah, ei ole kunagi küllalt valgust

et valgustada universumit

mille mõõtmatu pimedus imab kõik endasse

Taevad ja tähtede vilked

ei suuda täita pimedust valgusega

Mu elu ulatub pimeduseni aatomi sisemuses

kust ma tulin ja kuhu ma ühel päeval naasen

tagasi koju koos muu

universumi ainega

mis mahub nagu öeldakse

ainsasse herneterasse

Aga on olemas ka pimedus mis viib mind

teistesse maailmadesse – maailmadesse ilma aatomiteta

kus selle maailma aine ei tähenda midagi

Pimedus kaunistab nende maailmade uksi

kus puudub gravitatsioon ja valu

– ja lendamine on normiks

Pole maailma

Ma saan ajaks ei ei eksisteeri enam.

Ma saan hetkeks ja elan igavesti.

Vesi ja pritsmed kannavad mu ära nagu

sigaretisuitsu.

Ma hõljun, ma kandun alla piki

kuust pleegitatud randu.

Niiskete hägussilmadega Diana

valgustamas mu teed.

Tuul painutab liiva

nagu liiv painutab meest

vahetama vorme

vastavalt maa nõuetele.

Ma saan veeks ja rändan

kõikjale ookeanis.

Ma saan taevaks ja olen

kõikjal universumis.

On miljoneid maailmu ja tähti.

Meil ei pruugi olla omi planeete

nii nagu väikene prints

enda oma kosmoserännul üles leidis.

Aga meil kõigil on omaenda

väikesed maailmad,

ükspuha kus me ka ei viibiks.

Kui absurdsed need ka ei oleks.

Kui sarnased väljasurnud

DoDo linnu moodi me ka ei otsustaks olla. 

Kui me ei ole hoolikad

muutuvad needki

maailmad vanglateks.

Pole kuud

Ma kartsin et see võib juhtuda

sarnselt nagu tundub öö ilma kuuta.

Sarnaselt nagu tuul vilistab läbi tagavärava.

Sa tahad mind armastada

Kuidas ma saan sulle öelda

Et mul on elu aga mul ei ole elu

Mida ma saan sulle öelda

Peaksin ütlema sulle

Varbadest mis ei kõnele

või traataiast

mis igatseb lõhestada kõri

külmadest tuultest

mis põrkuvad tühjusest välja

Kas peaksin rääkima sulle

puudest 200 jardi eemal

üle elektritraatidest jõe

Sellest kuidas puud mind kummitavad

nagu barbecue lõhn

mäginiitude hõng

või vilksatus violetseks maalitud varbaküüntest

Üle jõe, üle põldude

üle küngaste

on vein mis ei kuulu kellelegi

Mida saan ma sulle öelda

Või peaksin sulle ütlema

armsast naisest keda mul kunagi ei olnud

Kas peaksin rääkima sulle

kuu kahanemisest

väikeseks kõvaks ja ümmarguseks kommitükiks

Ma kartsin et see juhtub

sarnaselt nagu tundub öö ilma kuuta

Sarnaselt nagu tuul vilistab läbi tagavärava

Lükates lahti esiust

nagu kümme kassi

või kümme hullunud võitlevat meest

Rohkem vihma

Ma istun sellel metallnaril

silmitsi kaks korda kolmetollise

ja pool jalga pika aknaga

Vaadates vihmapärleid

paisumas ja risti-rästi voolamas

aknalauale

meenutades selgeid rastapatse

Ma istun vaadates tumedat taevast

paisumas nagu tume leivatainas

Lindude varjud vilksatamas

aeg-ajalt

Vihma on parem vaadata pimedas

või küünlavalgel

Ma võin näha vaid väikesi tükke

vihmast ja taevast – sest teise

bloki tagakülg on ees

Ma valetaksin kui ütleksin et ma ei sooviks

et mul oleks enam akent

Et võiksin näha enam taevast

Et võiksin näha enam pilvi

Et võiksin näha enam vihma

Et võiksin näha enam magusat pimedust

Et võiksin näha.

0 Responses to “Spoon Jackson”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

