Seina peale kusijatest (Sina ei tohi seina peale kusijaid ellu jätta – Vana Testament)

Ei ole kirikul õigus

Tarduda süüdistaja ja kohtumõistja rolli

Otsustaja ja sildistaja omasse

Käituda diametraalselt erinevalt

Individuaaltasandil

Ja laua ümber istudes

Eritades individuaalarmu

Ja olles samas kooslusena armutu

Parandage pead…

Parandage meelt

Parandage südant

Te olete pisut vahetanud vaid oma

Vihkamise objekte

Kas selleks oli Kristust vaja?

Ega vist 

Oleks ka lihtsamalt saanud

Ei saa eeldada meeleparandaja trikke ja surmasõlmi

Ilma selle peale kulmugi kergitamata

Ei saa kirik käituda vaikiva müürina kaledas kuupaistes

mis müüri peale kusijaid ellu ei tohi jätta

Sest ennäe juba tulevadki nad hulgakesi

Väikesed poisid Brüsselist,  ja mujalt

Ning hakkavad üheskoos müüri peale kusema

Koeradki kergitavad jalga

Need on needsamad poisid Petlemmast ja mujalt

Kaananimaalt keda kunagi ellu ei jäetud

Vaid kisendava müüri korraldusel hukati

Nüüd on müür vaiki jäänud

Aga ta ei ole muutnud

Muud kui pisut oma vihkamise objekte

Vana Testament pärandas teile põhjendamata kogukondliku vägivalla koorma

Mille te rõõmsalt ja tänulikult vastu võtsite

Kollektiivne süü ei tee teid igat isiklikust süüst priiks

Aga te tardute ometi iga kooslusena omasse õigusesse

Nagu hangunud rasva

Nagu külmunud keerukuju

Viskevalmis kivi käes

Kaledas kuupaistes

Külmuva taeva all

Teises käes haamer ja nael

Et naelutada risti –

Enda meelest teisi aga tegelikult

Iseend

Tea millal nad tunnevad ära et nad ongi need

Kes seekord endid risti löövad

Millal nad näevad end peeglist

armutuina kaledas kuupaistes

Paulus sai uue ilmutuse

Et kogukondlik vägivald ei küsi

Kooslusest vaid tungib

Neist igasse

Olgu see siis kirik või

Saapavabrik

Et lahutav vahesein – vaen

Läks jagamisele ja

Iga osaühing sai oma osa

Noteeringud püsivad endiselt kõrged

Kollektiivsele vägivallale

Tasub panustada sest dividendid on kõrged

Kirik oli see kes alustas selle projektiga

Kuulutades end Jeesust risti löönud

Vägivalla legitiimseks pärijaks

Vägivald on väga praktiline

Kui ta ikka karjub ja sa ta maha lööd

Siis ta enam ei karju

Kui ta läheb su rahastajaga riidu

Siis on ta surmapattu teinud

Ja andeks ei tohi talle mitte anda

Vaid siis kui sa blokeerid

Selle loomuliku ja praktilise väljundi

Milleks on vägivald

Saad sa hakata aretama rahukultuuri

Vaid siis kui sa oled pime vägivalla suhtes

On sul loota vägivallatuse juhtkoera

Kes viib sind elüüsiumi väljadele

Kus kõneldakse teise põse keeramise keeles

Ja käiakse kolmandat teed

Ei mitte ründamise või pagemise vaid

Kindlameelsuse ja rahutegemise mittepraktilises

Kuid ometi taevases keeles

Miks sa seda ei näe vaid jooksed endiselt kaasa

Pagejate ja ründajatega?

Kas oled sinagi pimedusega löödud

Ristilööjate vägivalla pärija?

Kes meil läheks küsis Jumal Jesaja raamatus

Miks peaks keegi minema

Küsiti vastu

Ega peagi, vastas……..

Aga võiks et nad näeks mida nad teevad

Suurem osa ei näe ju ometi

Mis siis aga mõni näeb ehk siiski

Nad löövad su risti, et sa teaks

Mis siis – ütles Jeesus

Kui ükski näeb siis ma lähen

Ja saan kannatavaks inimeseks

Inimesed plaksutavad

Käitudes koosluse, parve, karjana

Need on koosluse emotsioonid

Kari on julm kui tarvis

Aga ta põhjendab seda alati hästi

Ellujäämisvajaduse

Ja otstarbekohasusega

Omast arust vähemasti

Konservatiivid ei ole kunagi tagasi

Põrkunud “märja asja” ees

Vägivalla praktilisuse lummus

On vastupandamatu

Sest nii on alati tehtud ja küll teeks veel kui saaks

Liberaalid süüdistavad konservatiive ja viktimiseerivad

Lähtudes vastupidisest – inklusiivsest loogikast

Olles täiesti sallimatud

Sallimatuse vastu

Kolmas tee

Lähtub printsiibist ja mitte kahe öeldu vastandamisest

Aga sellel käijaid ei ole

Kes meilt läheks?

Aga nad löövad su risti…

Hea küll, olgu siis nii…

Advertisements

0 Responses to “”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s





%d bloggers like this: