suvesaated

on kordussaated aga palju neid ikka talvel sa ikka vaadata jõudsid. Ja varuks neid ka koguda nii kerge ei ole nagu ajalehti. Mul üks sõber kogub ajalehti ja ütleb et kui pintsil siis hakkab lugema. Aga meie peres viskavad kõik kirvest ehk wifeswap USA moodi on tore saade. Siuksed vastandpaarid ja häppi end – kõik õpivad kõigilt ja muudkui progresseeruvad. Ja parandavad muudkui meelt. Kes elasid reeglite järgi otsustavad kergemalt võtta ja kes olid minna last otsustavad nüüd reegleid proovida. Et leping seda va meeleprandust nõuab ja et muidu trahvid on sellest saade ei räägi.

Supernanny on ka tore saade ja näitab ilmekalt milline talumatu koorem on vabadus (liigsuur) lapsele kanda. Ja küllap vahel ka suurele inimesele. Et miks on reeglid ühiskonnas ja miks peaks need olema perekonnas. Ja et isegi mittekõigeparemad reeglidki on paremad kui nonde puudumine. Ja siis on veel pisarakiskuja Sind otsides. Inimesed tahavad rahu leida enne surma ja omad asjad korda sääda.

Sõitsin mina täna  Tallinna poole ja mõtlesin PK-le. Seal on nimelt öeldud et kui sulle meenub et sinu vennal on midagi sinu vastu siis kui sa oma offert tood Jumalale, siis mine sina ja lepi enne oma vennaga ära ja alles siis tule ja too oma offer. Offriga on nigu on. Aga ennast ju ikka tuuakse, kasvõi Rooma kirja mõttes, andke endid J-le elavaks ohvriks. Elav offer on see mis kohe altarilt minema roomab kui saab. Sestap tulebki teda korduvalt tuua. Vaat et 2 x päevas nagu VT-s. Ja ametkondlemine ehk ametkondlik sülelemine ei asenda seda mitte. Aga inimeste mõtteilmas ikka asendab nagu ja läheb esikohale PK-ga võrreldes. Ja siis tuleb kohe ka ametkondlik facelift ja muud noorenduskuurid ja iluopid aga see suur Nip Tuc ei asenda siiski PK – hoopiski mitte. Kiriku näopäästmise operatsioonid. Et ei ole olemas religioosset kurjust. Seda minagi et on tavaline inimlik/ametkondlik.  Et pole olemas. Aga fenomen on olemas. See on selge. Kurjus mida inimesed kogevad usulistes organisatsioonides. Ütleme siis nii. Mida nad ei tohiks kogeda sest seda ei ole ju olemas aga näe kogevad ikka sunnikud. Tee neile siis selgeks et see on vale. Ja ametkondlikud näopäästjad asuvad siis kohe tööle, üle uskkondlike piiride muuseas. Ja eriti tundlik ollakse selle suhtes mis seestpoolt tuleb.  

Et kirik peab mitte vaid hea olema vaid ka hea näima. Kui ta kurjale osundab kuis ta saab siis mittehää olla? Ja siis tõuseb keegi ja ütleb et see on vaid näpp mis osundab. See on leebem versioon. Raskem on see kui öeldakse et see on kurjuse näpp mis kurjale osundab. Seda öeldakse tavaliselt väljastpoolt, seestpoolt siis et pigem näpp.

 Just selle koha peal lähebki jamaks. Selleni välja läheb et isegi ajalooline vaieldamatu kogukondlik kurjus salatakse maha. Inkvisitsioon näiteks või öeldakse et neid oli ju nii vähe neid ohvreid, kasvõi kommunismiohvritega võrreldes. Või siis kästakse võtta kontekstuaalselt. No nii, kui võtta konstektuaalselt siis on aga selge et ajatut PK tõlgendust pole olemas ja et pole see võimalikki. Ei saa olla suktsessiooni mis oleks püha ja õige ja mis salgaks ja olematustaks samas kurja kust see suktsessioon on läbi tulnud ajaloos ja mida see on väljendanud. Pürgida hambad ristis katoliiklikku suktsessiooni nagu anglikaanid ja osalt ka muud on lihtsalt naljakas. Nonsens, nagu ütles Jaan Kiivit.

On süütult kannatajate suktsessioon kuhu Jeesus kuulus, ametkondlaste käes süütult kannatanute/kannatajate suktsessioon ja see on see ainus õige ja jumalik. Institutsionaalse ja institutsionaliseeritud patu käes kannatanute suktsessioon. See on see millega tuleks arvestada. Muud ei ole. Muud ongi kurjuse suktsessioonid. Või siis lihtsalt DNA jadad. Paremal juhul osundavad näpud halvemal juhul kurja ihu küljes olevad näpud mis osundavad tagurpidiselt.

Öeldakse et võimalik ongi vaid ajastuline ja kontekstuaalne tõlgendus. Ja sellega tõmbab iga traditsionalist endal küll ise vaiba jalge alt ära; st hävitab enda traditsionalistiks olemise alused ära. 

Seal on küll üks koer kes sinna on ära maetud. Minu üleeelmise koera ajalikud säilmed kaevasid kõigepealt rebased välja, ju seal oli midagi siis veel tarbida. Ja nüüd ülejärgmine kaevajakoer leidis veel mõned luud.

Et miks ei käida selle kirjakoha järele. Ma ei tea kellel on midagi minu vastu, see on kah küsimus. Kellel ja mida. Ma olen ju VT mõttes surnd koer. Sotsiaalselt vähetähtis ja minuga ei pea arvestama. Ei istu ümmarguste laudade ümber. Ja targim taktika infoajastul on surnuks vaikida. Mine sa tea sedagi kas asi puudutab vaid indiviide või ka juriidilisi isikuid? Või ehk muid kooslusi ka. Miks arvatakse et Jumal muudkui rahvastega selle sõna tänases romantistlikus mõttes arvestab. Toona arvati et on olemas 70 rahvast ja rahvuse määrajagi oli vast eelkõige siuke erinev ehk religioosne ja esivanemline. Et rahvas on kõik Aabrahami lapsed.

 Tea millega ta arvestab. Aga karta on et kõigega, nii et pakku kah ei saa. Miks Ta ei peaks ka noid muid kooslusi puudutama ehk küll ennekõike ja otseselt vist ikkagi indiviide. Ja et mispidi see siis peaks käima? Ma nimelt ei tea kellel on mida mu vastu. Ma võin arvata aga ma olen proovinud ja ennäe tuleb välja et ei ole tal midagi mu vastu. Eitab kategooriliselt. No pole siis pole, ise ta teab. Kui teab. Salgab siis salgab.

Kui minul on midagi kellegi vastu mida mina pean siis tegema. Ja et kui ma siis ka nii teen ja lähen ja püüan leppida – mis siis veel saab? Vahest peakski sellest alustama et deklareerima mida mul kellegi vastu on ja siis kui keegi loeb siis ta teab enne kui ta ennast kui offert läheb Jumalale tooma. Et ehk meenub siis talle see.

Mul on misogüünide vastu, nende vastu kes naisi mobbivad ja ahistavad kes on korra järgi ordineeritud. Kes neid ametisse ei lase vaid soolise argumendi alusel.

Mul on selle vastu et see kes pidi 3-4 a tagasi olema mu hea karjane ei olnud seda mitte vaid tegi kõik mis oskas et mind ära ajada.

Ja siis see suur seljatagune lahtiütlemine selle vastu on ka mida endine super juhtis ja mis minu arvates oli lihtsalt alatu.

Aga muidu vist enam muud ei ole. Erimeelsused on erimeelsused. Nood asjad aga pole lahendust leidnud ja ma ei oska ka ise muud teha enam kui seda mida ma praegu teen. Sest ma tahan et asjad oleks ja saaks korda säätud ja et vennad ei praeks ametkondliku kurjuse õlis. Ja ma saaks ka rahu nagu Sind Otsides saates et saame jälle kokku kõik nagu kunagi Paunveres ja kõik on jälle hästi. Ehk peakski sinna saatesse pöörduma ja selle kaudu omad sugulased jälle üles otsima. Ja koolis oli mis oli, sellega on ok. Mina end ennekõike vaimulikuks pidasin.

Nii et kui keegi tahaks Jumalale offert tuua et siis olgu see välja öeldud et ta saaks PK sõna järgi talitada. Ja muidugi ka vastupidi…. Kui kellelegi on minu vastu. Mind ikka nood sõnad kummitavad et keegi pole proovinud PK õpetuse järgi elada ja sestap ei teatagi kas see on praktiseeritav. Ja ehitatakse üles omad struktuurid igas kirikus ja protsessid lähevad puhtametkondlikeks kätte ja kuidagi nagu kohatu tunduks siis juba hakata sinna mingit PK juttu sissegi põimida. Ja siis tuleb juba täiesti iseenesest see ametkondlik facelift ja paremnäimise botaxisüstid huultesse jms jama.

Mis on ju muidugi vale väide et keegi pole proovinud aga selles on tõde.  Et kas väike Frants oli siis tõesti viimane kes tõsimeeli proovis? Et kui prooviks õige ka. Ma ei mõtle siin ametkondlasi see pole see. Ma mõtlen just soolot olgu siis või peale ametkonna raames. Eks ema Teresa olnud ehk ka. Mulle ta meeldis igal juhul.

0 Responses to “suvesaated”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

