apoloogia

 

kirjutas inimene säherdse artikuli

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/raivo-j-raave-religioossest-kurjusest.d?id=30796071

meie suhe pole kerge olnud

ja ka artikul on vaieldav

aga siiski point ja südamevalu

on selged

ja peaks vahet tegema sellelgi

kas inimene räägib

n.ö. kateedrist

või lihtsalt arutleb ja mõtleb valjusti

arvan et ka vaimulik

on inimene kes võib kirjalikult mõelda

ja kel on n.ö. loomevabadus

kirikukantlis esindab ta kirikut

selge see …………..

ometi kutsuti ta selle pärast vaibale

tegelikult ei ole religioosset kurjust olemas

on olemas tavaline kogukondlik vägivald

tavaline kurjus

mis religioosses asutises omandab lihtsalt

religioosse värvi ja vormi

muud midagi

aga ikka ustakse sinisilmselt et teatud terminite eritamine

teeb ühest asutisest hoopis erineva ja erilise

ja lubab, veelgi enam lausa kohustab, 

teiste üle otsustama 

ja kui keegi on lapsesuu

ja ütleb et nood rõivad ei kata

siis on pahasti

otsisin kristlusest armastust ja harmooniat

ja Kristusest leidsingi

ja kui keegi ütleb “selle” välja siis…… vaibale

sest ta seadis küsimärgi alla

meie moraalse eliit- ja löögirühma idee kui sellise

selle et me “hääd” oleme

ja oma “hääduse” nimelt ei kohku me tagasi millegi ees

kui te meie “hääduse” kallale tulete

siis ärge meie “häädusega” üleliia arvestage

seda suurt “võimumängu” saabki vaid seestpoolt lagundada

armu- ja õiguse raamatupidajate rehkendust ära rikkudes

nende tilliseemneid segamini ajades

nende poolt kes seda kogenud on

nagu Martin Luter kord

kes nägi ära kogukondliku litshimise ka terminoloogiliste ja moraalsete vürtsidega kõhus

ja tõi selle Issanda palge ette

on kaks  kristlust

esimene on see va ohverdajate oma, metafüüsilise rehkenduse oma, kus inimene tegelikult ei muutu vaid loeb ennast lihtsalt X-na suurde jumala rehkendusse sisse ja vürtsitab pärast terminoloogiaga peale

usk tähendabki sealjuures seda et ta end x-ks usub 

ja siin ei aita isegi ärkamine mitte

siin aitab vaid ilmutus ja nägema hakkamine

mis ongi ärkamine

ja siis on veel see ohvrite nägemise kristlus

kus Issand avab su silmad igaste kogukondlike lintshimiste suhtes

ka selle suhtes mis Ta endaga tehti

ja ei õigusta seda Jumala tahtega kes justnagu vajaks kellegi piinarikast surma 

selleks et Ta saaks head teha

selleks et sina võiksid jääda sellekssamaks

ehkki nüüd “usus”

su viha ja vihkamine saab uued objektid ja sa väljendad seda erinevalt

aga muud suurt vahet seal pole

ei Jumal ei saanud korraks nõrgaks

selleks et siis jälle tugevaks saada

ja õiglaselt kätte maksta

selline skeem on laiemalt kogu religioosse vägivalla ja julmuse õigustamise taga

ei Jumal andis end lihtsalt inimeste kätte

ja inimesed tegid temaga sedasama mida nad ikka teevad ja mida nad tänagi teevad

ehk pisut leebemas vormis

andis end inimeste kätte

ja nood mõistsid tema üle kohut – nagu tavaliselt

andis end inimeste kätte

et nood hakkaks ehk viimaks ometi nägema

seda millised nad on ja mida nad teevad

ja ehk siis ka…

muutuksid

Advertisements

4 Responses to “apoloogia”


  1. 1 Kersti 18.06.2010, 2:33

    Lugesin selle Raivo artikli veelkord läbi. Põhimõtteliselt nõus jah, tegelikult ka sellega, et kurjus on üks ja ei eristu, aga mu meelest ega ta seda terminitena ei kasutagi religioosne vs inimlik. Lihtsalt kirjanduslik võte, et lihtsustuks arusaamine.

    Kurjus (ehk maine tarkus) tuleb igal pool sisse, kus on viha juured südames. Jakoobust parafraseerin siis loomulikult siinkohal. Ja me anname maad saatanale ja kurjadele vaimudele IGA KORD, kui valime vabaduse ja tõe asemel võimu ja välise. See on MEIE VALIK ja need deemonid meie sees hukkuvad kord tulejärves. See on meie valik, kas neist enne juba lahti öelda või jääda NEILE ustavaks lõpuni. Me ei saa ju tõesti öelda, et JUMAL POLE MEID selle eest hoiatanud. Me pole lihtsalt tähele pannud.

    Sellega olen nõus Su kirjutises, et Jeesus andis end meie, inimeste kätte selleks, et ilmutada meile meie südame põhjatut kurjust, mitte selleks, et kätte maksta. HOWEVER, kurjus saab võidetud ühel päeval mitte väga kauges tulevikus ja seda just füüsilise hävituse kaudu, sest muid variante pole inimkond vastu võtnud oma eksistentsi jooksul. Ja kas ta siis isegi usku leiab, kui tagasi tuleb?! No mine tea, ehk kusagilt leiabki…

    Sellest Su märkusest ei saa ma aru, et tehke vahet, kas kantslist jutt või niisama arutlus. Ma ei saa aru, miks kantslist seda rääkida ei võiks?! Muidugi mitte selle nurga alt ja justkui näpuga näidates, sest seda on igal pool niigi. Su oma õemeeski jagas usurahva hiljuti 3 gruppi, kinnitades, et me kõik, kes kuuleme, oleme seal kolmandas ja parimas ning siis need teised grupid said “mööndusteta Jumala sõna”, nagu koosoleku juhataja järgnevalt kommenteeris.

    Aga neid mõtteid ja seda südamevalu annaks ju edukalt jutluses kasutada, paljastades meie kõigi südame põhjatu kurjuse tagamaid (jutlustaja enda oma kaasa arvatud).

  2. 2 Kersti 18.06.2010, 2:55

    *naisevend siis ikka, mitte õemees. Ma tõlgin vist i.keelest oma mõtetes. 😦

  3. 3 andrus 18.06.2010, 7:12

    nu jah annaks muidugi jutlustes kasutada

  4. 4 Kersti 18.06.2010, 10:26

    Äi, mai mõtle lihtsalt kasutamist, vaid ikka kompromissitut võitlust otse kantslist selle vastu, et usklikud inimesed kõige tavalisemat kurjust oma himudes ja oma eesmärkidel ära kasutavad ning metafüüsiliselt (nagu Sa ütleksid) endale veel selle eest plusspunkte arvestavad.

    Sest see, et tehke ikka vahet, kas räägib inimene või pastor, viibki lõpuks selleni, et need mu kaks elu või rolli on omavahel lahus. Õigustatud oleks see lahutamine vaid sel juhul, kui oma ametiseisundit kuritarvitades püüad sekkuda kuhugi, kuhu Su ametil eriti asja pole. Siis oleks võimalik ja vajalik olnud lihtsalt esineda kodanikuna.

    Ja seda võitlust tuleb loomulikult alustada iseendast ja oma draakonitest, sest muidu on see kõik vaid üks paljunähtud labane kohtumõistmine. Aga äkki Raivo juba teebki seda? Võitlebki pühadele kord antud usuvõitlust (nagu vanasti öeldi 🙂 Peaks kuulama minema… Ega Sa ei tea, kus ja millal ta jutlustab/tema kogudus koos käib?


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s





%d bloggers like this: