Vähe sellest

Eks ikka Henriku värsskroonika poole me vaikselt siin edeneme. Kuni proosat ei jää. Siis oleks loogiline minna ka ortodoksi ehk laulusku aga seda ma vast ei tee. Ei traditsioonilistele viktimiseerimisskeemidele, pigem juba siis protestantlik alati uus ja värske uue kogukonna nimel tehtav kui selleta üldse ja ülepea ei saa. Vähe siis sellest nagu öeldud et mu enese elu mulle õppevahendiks on. Nüüd võiks juba öelda et mitte ainult. Vaatame ja osaleme kogukondlikes formatsioonides mis päädivad igast menetlustega. Menetluse näiteks siis Hiobi raamat. Menetlused aga päädivad kui nad üldse päädivad asja üle andmistega teistele asutistele kes omakorda menetlevad ja annavad asja üle järgmistele  asutistele, mis võtavad asja üle tükkis inimesega. Karistuseks on inimese paigutamine toitumisahela tagumisse otsa ja halvimal juhul ta elust aja ära võtmine. Ajakirjandus aga sildistab edukalt kiirmenetluse korras ja väga veenvalt.

Jah, mõtlen täna ühejalgsele baleriinile,

ütleme siis et tunnen täna talle kaasa

ühejalgsele baleriinile

võiks vist sama hästi öelda

et inetule pardipojale

see ühejalgne noor naine tahtis

väga baleriiniks saada

ja ta ei ole selles üldse süüdi

et ta ei saanud

ehk oligi see ta kutsumus

kutsumine ja valik

aga kogukond ei kinnitanud seda

teda oli reeglina ikka vähe hale vaadata küll

ei aidanud isegi titaanist protees

nii ta jäigi baleriiniks saamata selles elus

ehk mõnes järgmises siis

kui üldse…

kokkuvõttes tõdeme et tal ei olnud

eeldusi ehkki oli tahtmist

ja ehk annetki

töövahendeid nappis lihtsalt

ka oli neid ühejalgseid baleriine

kokkuvõttes siiski liiga vähe

et moodustada ühist uut kategooriat ja kogukonda ja ametiühingut

ühejalgsete baleriinide oma 

ühekäelisest poksijast ei hakka me rääkimagi

temal oleks edu vaid Mäejutluse järgijate seas

 ja hulgas

imestamapanev on vaid see et neid nii palju on

märska rohkem kui ühejalgseid baleriine

kahjuks kohtuvad nad elus enamjaolt

kahekäeliste poksijtega

ja saavad siis ise ka aru et ei piisa töövahendeid

ehk küll piisab andest ja tahtest

isegi kui kogukond ja kogudus neile oma kinnituse annab

neile omakorda kaeb perra

näitleja kes kannab abielusõrmust

mida ta mistahes rollis ega rolli tarbeks ära ei võta

liiga oluline ja kallis

ja tühja neist segastest signaalidest

on lihtsalt identiteedi

konstitueerivaid elemente

mida ei anna salata

mida ei taha salata

millele ei ole parata

sellest ka siis küsimus

mis on kristluses see konstitueeriv element

mis teeb vahe vahele kristlase ja mittekristlase vahel

olen ära õppinud et sakrament seda ei ole –

selleks on ajaloos liialt ristitud ja leeritatud sari- ja massimõrvareid

ka vaga abrakadabra ehk terminoloogiline sisse- ja väljapritse seda ei ole

seda tõestab mu häiritud sõber

nii et mina ei peagi selle küsimusega tegelema

tänu talle sellise veenvuse eest

ka üheskoos olemine ja üheskoos karjumine ja tegemine ei tee sind teiseks kui sa oled

ehk küll vahel hullemaks

ja lunastab su isikliku väikekurjuse kogukondliku “heaga”

on selleks ehk keeldumine osalemisest kogukondlikes viktimiseerivates skeemides?

võimalik

ehk küll teatud juhtudel on see paratamatu

aga siiski saad sa ohvri ja süüdlasega hoida alal

isiklikku ja südamlikku sidet ja suhet

ja mitte järgida üksnes teiste mõrvarlikku instinktiivset mimesist

paraku loovad metafüüsilisi elemente sisaldavad süsteemid – religioonid oma keele

mis sisaldab palju metafüüsilisi ja metafoorseid olendeid ja sellest keelest ei lasta naljalt lahti

sest siis tundub nagu variseks kogu süsteem kokku

kui aga metafüüsikat tagasi füüsikaks või sotsio- või antropoloogiaks ei tõlgita

siis varjab see metafüüsiline keel ja nood olendid ka igast kurjust ja lunastab isiklikku väikekurjust suure ja “jumaliku” -loe kogukondliku “heaga”

parem hukkugu üks rahva eest kui kogu rahvas

seda skeemi järgiti väga täpselt ka minu puhul muuseas

mis vastandub Jeesuse õpetusele kus jäetakse 99 ja minnakse otsima ainust

jah Jeesus oli ebapraktiline sest vahel on vägivald väga praktiline

ja kui keegi karjub ja sa ta maha lööd siis

ta ei karju küll enam

Jeesuse õpetus oli taevalikult ebapraktiline

ja mittetervemõistuslik

sest tervemõistuslikkus tähendab ikka vajadusel

ka vana hea vägivalla pruukimist

ja nii saabki tõeks seesama et võetakse üle ohverdajate suktsessioon

ja  nähakse Jeesust vaid kui mingit jumalikku trikki kus jumal pidi korraks nõrgaks saama meie pärast

et siis peale seda võiks kõik samamoodi edasi minna nagu seni

ja nõnda saabki mõeldamatu tõeks et

kirik kuulutab end mitte jeesuse vaid selle vägivalla ligitiimseks pärijaks

misläbi Jeesus risti löödi ja hukati

siit siis ka tõdemus et lunastus mis ei kätke endas antropoloogilist ilmutust inimese enda ja sotsioloogilist ilmutust

kogukondliku ja institutsionaalse patu kohta ei ole Lunastus vaid teabmisasi

vabakiriklik identiteet räägib vaid indiviidi patust aga mitte kogukondlikust ja kiriklikust patust

kui siis vaid teiste kirikute mõttes

vanad kirikud mängivad aga siiani veel

vastutajat ja hingehoidjat ja tõlgendavad asju ümber vastavalt aja nõuetele  

läänekirik saab end ajaloolisest taagast paremini distantseerida tänu “kahe mõõga” õpetusele

idakirik aga on rahvuslik ja peab koos riigiga oma vastust kandma

üks kull – kaks pead

raisakullid aga ikka sinna kogunevad

kus on korjus

ma ei saa enam tagasi sest selleks olen liialt kogenud

religioosset kurjust

et ma seda või selle puudumist kristlaseks olemise

proovikiviks ei peaks

Advertisements

1 Response to “Vähe sellest”


  1. 1 jahutaja 5.05.2010, 21:46

    Väega lugu.
    Eks iga lugeja tõlgenda omamoodi, aga sõnaga lugu.

    Youtube´s oli kunagi üks video, kus maadlust (õigemini brazilian jiu-jitsut, mis pigem judo sõsarala) tegi kutt, kel polnud kaasasündinult käsi ega jalgu. Ainult köndid. Loomulikult sai ta seda teha ainult maasvõitlusena. Aukartustäratav tahe ja elurõõm

    Võtkem ühejalgsete baleriinide ja ühekäeliste poksijate toetuseks ja seiskem koos nendega.


Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s





%d bloggers like this: