Vähe on valgusest….

Kui vaja oleks sooja..kuidagi nii Kübrasepp Sulev kord ühes oma lullas kirjutas.Erinevalt elust on surm JÄÄKÜLM. Elu märksõna on soojus . Seepärast peaksimegi meie ,elavad, olema oma soojusega HELDEMAD (Elle Kull).

 Mina reageerin soojusele, ainult soojusele, niisama lihtne see ongi. Nii emotsionaalsele kui ihulikule, üldse igasugusele soojusele.

Valgus üksi ja valguse kõrkus peletab. Inimesed kes on intellektuaalselt paeluvad on sageli kõrgid ja neist tuleb lihtsalt eemale hoida. Sest tarkusega kaasub sageli ka otsustamise julgus teise inimese üle. Rumal moralist olgu siis religioosne või mitte, on sama hull kui kõrk intellektuaal ja sama rumal veel pealegi. Selle koha pealt vähemasti. Siis tuleb eemale hoida kui sa ei suuda nii hea olla et sa nad välja kannataksid. Siis hoia pigemini ennast et mitte haiget saada. Seep see ongi et Pühakiri õpetab suhete kordaseadmist aga mida teha siis kui teise meelest ei ole mitte midagi korda seada. Eriti keeruline on asi siis kui tegu on näiteks juriidilise ja füüsilise isiku vahelise suhtega. Juriidiline on suurem ja tema ei muutu, ei füüsiline saab vaid tema suhtes muutuda. Mis on imelik. Ma hiljuti kirjutasin ühele juriidilisele isikule et kas te ei tahaks et minu lool häppi end oleks. Juriidiline vastas aga et ütle mida sa tahad et eks me siis aruta ja hääleta. No ega ma muud tahagi kui häppi endi. Mulle meeldivad häppid endid. Aga mina olen seina suhtes igast poose võtt ja mulle aitab. Ma tahaks ka juriidliselt isikult vähemasti mingitki reaktsiooni näha. Mitte jälle nii et sina ütle ja siis me vaatame. Nii ei saa rohkem.

Terved kirikud on kõrgid sageli, kas on see siis lihtsalt intellektuaalne kõrkus või keateabmis kõrkus, ütleme et lihtsalt ametkondlik ja mida seal suurt vahet on. On tarkust ja tarkuse valgust aga ilma soojuseta see tarretab. Nagu tõde armastuseta. Tapab. On kurje pappe, sõna otses mõttes. Olen paari otsa kukkunud elus. Kes ründavad on need kes on minu arvates kurjad. Kes on mind rünnanud ilma et ma otseselt neile midagigi oleksin teinud.

Minus ei ole nii suurt armastust et neid muuta, seda enam nad omast arust õiged on ja õige asja eest väljas veel pealegi. Nii jääbki sageli ainsaks võimaluseks nad üksi jätta. Muud miskid. Aga elumaja asjad tuleb korda seada ja arveraamatud. Ma hoian nende ligi kes minusse on uskunud ja mind julgustada julgenud. Vahel ei ole neil see hästi välja tulnud ja minagi olen nende ootusi petnud aga kristlane on see ja selline inimene kes ei väsi teisesse inimesse uskumast. Ja moraalseid hinnaguid mina enam ei langeta, teiste kui teiste üle hinnagute langetajate suhtes. Nende suhtes küll sest mu Meister, Jeesus tegi ka nii. Aga kui mina olen ometi teise inimese head motiivi enda suhtes adunud siis teeb see mu rõõmsaks ja see on siis üks soe koht selles külmas maailmas. Ja armstan selliseid inimesi ma. Tahaks tugevaks saada nii tugevaks et suudaks ka kurje ja ründavaid inimesi armastada olgu siis või pappe või ilmikuid. 

Kuna ma ei ole nii tugev et heaga reageerida halbtusele siis tuleb aga end seni veel säästa ja lihtsalt vähe kõrvale hoida ennast.  

Mind kah tunnustati siin mõned päevad tagasi. Tunnustus pole suurt midagi aga see on märgiks soojusest, seda kindlasti. Üks valgustatud monarh lasi oma soojuse valgust mu pääle paista. Mis oli meeldiv.

0 Responses to “Vähe on valgusest….”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

