Kõva andmine

Täna õieti tühikuid polegi. Tuleb lasta, ilma laadimata. Huvitav kaasus on seal Leedus selle rahvakangelasega kes kohtuniku ja endise naise õe ära tappis. Mis näitab et kui ühikond enam kurja ei karista siis on tublid mehed ise hakkamas. Kes see nüüd täpselt teab kuis nood asjad olid aga see Reporteris olnu oli küll veider. Väidetavast pedofiilist Laagris. Samas Leedu asja võtmes. Ma kujutan elavalt ette kuidas õllesed noorukid hakkavad nüüd igale sarnase auto juhile naapi andma sest kui saab õigusega anda kes siis ei annaks. Kui kord meie kandis vargaid liikvel oli siis olid kah omakaitsemehed kohe väljas ja õllesed ja agressiivsed kõige suhtes mis neile parasjagu ei meeldinud. Nii et meedia kui konfliktilõõmutaja. Ja pedofiile tohib ju karistada kes iganes, homosid enam nagu hästi ei tohi. Pelga kahtluse alusel? Või mine sa tea mille alusel, tuleb mingi muu vana asi meelde ehk? Kõõrdpilk. Mulle meenub noorusest kus keegi õllene vend tuli aru pärima kahe aasta taguse pilgu üle. Ja käivitubki valgete meeste vabaajaharrastus ehk lintshimine. Päevaajal oled korralik ametnik aga õhtul tõmbad kapuutsi üll paned risti põlema ja asud neegrit/pedofiili tõrvas ja sulgedes veeretama. Sest tema on eksinud loodu korra vastu. Umber säärased argumendid olid siis ja on täna ka ehkki sihtgrupid erinevad mõneti. Religioon oma identiteedi looval ja alalhoidval kujul on läbi ajaloo sageli olnud vägivalla ajendajaks ja legitimeerijaks. Oma teises vormis ehk lepituslikus vormis aga ajendajaks et näha täisväärset inimest ka neegris ja kesteabkelles veel. Ütleme et kurjategijas, homoseksuaalis (pedofiilis). Enamike inimeste tavateadvuses läheb aga ikka mingi piir ja enamik inimesi vast pedofiili inimeseks ei peaks. Teoorias ehk küll, praktikas mitte. Ühiskond peab küll.  

Mida saab minu kalapüük sellise jahi vastu. Pole seal jahilubasid ega keeluaegu ega alammõõte vaja. Võta ette kõik Mercedesega mehed Laagri vahel. Ma kohe rõõmustan et mul mersut pole sest Laagrist sõidan ma iga nädal mitu korda läbi. Igaste vägivallaõhutuste vastu olen ja selles mõttes ka selle Nõiasõnade mängu vastu. Kui asi on raamatus siis pole hullu, vägivallatsejad reeglina raamatud ei loe. Aga muud derivaadid on juba ohtlikumad.

Meedia kui hüsteerialõõmutaja. Seda ta ju ongi, aint siis kui asjad väga kuumaks lähevad siis jäädakse korraks vait. Nagu pronksiööde ajal. Siis pole vaja lõõmutada võib tagasi tõmbuda ja telekast vaadata. Või tule paistel ennastki soojendada. Aga kui järgi annab siis läheb jälle hooga lahti.

Ei mingit filosoofiat, täna. Ka see peab tagasi tõmbuma kui on kõva andmine. Nagu üks sõber ütles kunagi kui teda kontserdile kutsuti et ükski Mozart ei kaalu hetkel üht külma õlut üles. Aga eile kohtusin huvitava piiblitõlkelise probleemiga mida meeleldi teiegagi jagan. Et mida teha siis kui Pühakiri kirjutab midagi näiteks no ütleme midagi mis meile ei meeldi ja mida me pole veel ka näiteks hermeneutilisse kapslisse saand ajada et kõlbaks alla neelata. Nii nagu Jeesuse veinijoomine on tänaseks aetud kenasse vabakiriklikku kookonisse ja tehtud tast täiskarsklane.  

Et siis kas kalmus või oleks õige kanep?

Aidake eksegeedid!  Osundame:

“Näiteks või selline probleem: Heebrea keelset Tooras esinevat fraasi kaneh bosm (tõlkes: aromaatne roog; nt 2. Mo 30:23, kokku on seda sõna mainitud piiblis viis korda) peetakse heebrea keelse sõna qannabos (kanep) teisendiks. Tänapäeval levinud piiblites on kanepi asemel kirjas ´kalmus´. Viga tuli sisse esimestes kreeka keelsetes tõlgetes, kus kaneh bosm kalmuseks tõlgiti ja nii on see jäänud tänapäevani, ka eestikeelses piibli tõlkes. Seda, et originaalis tõepoolest kanepist räägitakse, on paljude spetsialistide seas kinnitanud ka Jeruusalemmas asuv Hebrew University 1980. aastal.
Kes soovib lähemat infot, interneti otsingumootor: „ kaneh bosm“.

2. Ms 30 peatükk 22-25: Ja Issand rääkis Moosesega, öeldes: “Ja sina võta enesele parimaid palsameid: viissada seeklit sula mürri, ja pool osa sellest, kakssada viiskümmend seeklit, healõhnalist kaneeli, ja kakssada viiskümmend seeklit lõhnavat kalmust – kanepit, ja viissada seeklit kassiat püha seekli järgi, ja kolm toopi oliiviõli, ja valmista sellest püha võideõli, rohusegajate viisil segatud salvi; see olgu pühaks võideõliks!“
30-31 Ja võia Aaronit ja tema poegi ja pühitse nad mulle preestriteks! Ja räägi Iisraeli lastega ning ütle: See olgu teile põlvest põlve minu püha võideõli!

Võidmine on Iisraeli rahva hulgas antiikne traditsioon. Antud peatükis kirjeldatakse õli kasutamist välispidiseks võidmiseks. Kanepist valmistatud õlidel on läbi naha mõjuv psühhoaktiivne toime.

Lisaks võidmisele õpetab Jumal Moosesele ka suitsutusohvrite toomist:
Sama peatüki 7-8 salm: Ja Aaron põletagu selle peal healõhnalist suitsutusrohtu; ta põletagu seda igal hommikul, kui ta lampe korraldab! Ja kui Aaron õhtul lampe üles seab, siis ta põletagu nõndasamuti; see olgu teie tulevastele põlvedele alaline suitsutusohver Issanda palge ees!

Edaspidi on piiblis mitmel pool juttu, kuidas erinevad Jumala sulased suitsutusohvreid läbi viisid. Nt 2 Aj 2:3 Vaata, mina tahan ehitada Issanda, oma Jumala nimele koja ja selle pühitseda temale, et tema ees suitsutada hästilõhnavaid suitsutusrohte, tuua igapäevaseid ohvrileibu ja põletusohvreid hommikul ja õhtul, hingamispäevil, noorkuupäevil ja Issanda, meie Jumala pühadel; see on Iisraelile igaveseks kohustuseks.

Kanep on religioosse viirukina ka otsesõnu välja toodud Jesaja 43:23-24, kus Jumal oma sulaseid noomib:„Sina ei ole mulle toonud oma põletusohvrite lambaid ega ole mind austanud oma tapaohvritega; mina ei ole sind pannud orjama roaohvriga ega ole vaevanud viirukiga. Sina ei ole mulle ostnud raha eest kalmuseid – kanepit ega ole mind küllastanud oma tapaohvrite rasvaga, vaid sa oled mulle tüli teinud oma pattudega, oled mind vaevanud oma süütegudega.“”

Advertisements

0 Responses to “Kõva andmine”



  1. Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s





%d bloggers like this: