seebi ilu

Ole pealegi et seal iha ühedimensiooniline mitte triangulaarne on. Vaatan minagi lastega Kodus Ja Võõrsil, juba mitu kuud vaatan tükati. Ja Õnne 13 vaatan juba paar aastat. Mis mind austraalia seebi juures lummab on see plaks ja parem käsi plaks ja vasak käsi – vaaheetuus. Linnavaateid aga ei ole. Pole seda va Summer Bayd. See on nigu USA Middletown. Fiktsioon kes elavad statistilised keskmised. 

Aga see pole olulisim, pigem on see kogukond mida me seal näeme. Kuis see asi Austraalias päriselt on vaat seda ei tea aga seebis on kogukond olemas, väga lähedane kusjuures. Vajalikud inimnesed on koguaeg käe-jala juures ja kohe vajadusel varnast võtta. Ja ega see Mornaski väga palju  erinev ei ole. Kogukonda on vaja. Ükskord on Eesti kodanikuühiskond. Ja kogukonnaühiskond. Ja otse loomulikult koolitavad nood seebid meis tolerantsi ja seksuaalvähemuste suhtes. Paar kolm aastat veel ja meie noored on selles osas valmis ehk indoktrineeritud. Tähtis on see kes sa parasjagu oled. Olla tahad, orienteeru siis hiljem kasvõi ümber kui tahad.

Aga kogukond on tore. Selle järgi minagi igatsen. Ka see tore Taastavõiguse koolkond on tore aga sellist kogukonda pole meil hetkel kusagilt võtta mis oleks küllalt sidus ja tahteline ja võimeline võtma vastutust haavatud suhteid korrastada ja asju ajada.

Riik on liiga suur ja anonüümne plaan ja ei tööta lihtsalt sellisena. Paraku. Aga riik võtab kogukonna asjad ajada. Sest riik ei ütle iialgi lisa vastutusest ära.

Ja nõnda suhtub riik meisse nagu lastesse ja selleasemel et õpetada kogukondi oma elu eest vastutust võtma võtab ta vastutuse ja jätab inimesed lasteks. Midagi ehk juba natuke ka muutub, naabri Valved jms. Aga elementaarne on seegi et ülevalt alla ei saa ega saagi saama kodanikuühiskonda teha ega luua. Olgu selleks või Euroraha olemas.

See meenutab ühte vene juhti kes kunagi lõi rusikaga lauda ja käratas et kas saab demokraatiat või ei saa. 

Usas on kogukond väga olemas ja mitte vaid sõnus. Teisisõnu on leitud kena tasakaal föderaalvõimu ja kohaliku tasandi vahel. Ja kogukonda on siiani mõnes kohas nii palju et neeger ei tohi üleöö kogukonna territooriumile jääda. Nii vähemalt räägiti. Ehk siin tulevad ilmsiks ka kogukond olemise negatiivsed küljed mida föderaalvõim ikka ja alati lõhkuma peab.  

Ehkki nagu oli näha Pornokuninga piinades lagundab sealgi individualism seda va kogukonda jõudsasti. Kui prono asju varem üksmeelselt kogukonda solvavatena hukka mõisteti siis kusagilt maalt otsustas ülemkohus et kogukond kogukonnaks aga omas kodus võib iga soovija Hustlerit lugeda ja pilte vaadata.

Meil on sootuks teine dünaamika. Kogukond pole saanudki tekkida veel, saati siis laguneda. Aga küll ta tuleb.

Mul ikka meeles on Wilmore poe aknal olnud kuulutas kus otsiti autosse reisikaaslast ja järgmine päev oli poe aknal kiri mis keelas kristlist kogukonda solvavaid kuulutusi poe aknale üles panna. Aga kord olid kaks hääletajat Wilmore teeristis kirjaga Hungry and Unsaved ehk näljas ja päästmata. See tundus mulle väga tervameelsena.

Eks ela aga minuski väike moralist ehk ma küll arvan et armastus peab moraalist ikka ja alati üle käima ja et moralism ei tohi kunagi sildistamist tähendada. Nii see aga ei ole ja see mu ikka pahaseks teeb et moralistid enamjaolt julmad sildistajad on. Hea et ma enam nende kilda ei kõlbagi siis pole ka ehk kiusatust ise sarnaseks muutuda. 

Olen ükskord ka väga südamest geidele kaasa tundnud, see oli siis kui üks tsikk mind pedeks püüdis solvata sest mu auto ei läinud käima ja nii ma seal auto õlal siis läksin ja talle ette jäin ja siis ta hakkaski. Mina aga jäin leebeks ja heaks sedapuhku sest asi mulle liialt nalja tegi. Ja läksin rahulikult auto õlal edasi.

Advertisements

6 Responses to “seebi ilu”


  1. 1 k 20.05.2009, 17:41

    See on õige küll, et moralistid on suurimad sildistajad 🙂
    Ja eks nad püüavad eneselegi hästi suurt armastusenimelist-silti otsaette kleepida ja selle taha varjuda.

    Paraku ei õnnestu pea kunagi.
    Vähemalt ei mõju usutavalt.

  2. 2 andrus 20.05.2009, 17:53

    Jah see on keeruline

    On mitmesugust sotsiaalset tellimust näiteks kristlusele.
    Meri kunagi ütles et kiriku ülesanne on edendada armastust ja tolerantsi kogukonnas. Oma kõrvaga kuulsin. See on tore ja õige aga see ohustab kusagilt maalt identiteeti.Armastus ei saa olla identiteedi arvelt. Nii nagu kõiki maailma naisi ei saa armastada enda oma kõrvalt ja paralleelselt.

    Aga sildistamise kohta on suurepärane kirjakoht Jeesuselt:

    22Aga mina ütlen teile: Igaüks, kes oma venna peale
    vihastab, peab minema kohtu alla, kes aga oma vennale ütleb:
    “Tola!”, peab minema ülemkohtu alla, kes aga ütleb: “Sina jäle!”,
    peab minema tulepõrgusse.

    Kas käib see vaid nende väljendite kohta? Aga need “vagad” ja moraalselt halvustavad väljendid mida julgesti pruugitakse? Kas käib ka nende kohta või ei käi?

  3. 3 k 20.05.2009, 20:01

    Pehmete väljenduste puhul hakkab kaaluma ehedus.
    Halvustus jääb halvustuseks, kostüümil pole tähtsust.
    Suhtumine paistab olekust.

    Nii et Jessukese kirjakoht käib minu arust ka mõtete kohta. Pole suurt vahet, mõtled ja ütled, või mõtled ja jätad ütlemata.

  4. 4 andrus 20.05.2009, 20:56

    Minu arust käib Jeesu kirjakoht just sildistamise kohta.
    Aga mis on pehmed väljendid?

    Mina mõtlesin oma eelmises kommis moraalselt sildistavaid väljendeid, nagu patune, abielurikkuja, mitmenaisepidaja, joodik, jms. Mida heldesti pruugitakse õigete inimeste poolt mitteõigete suhtes.

    Et seegi on sildistamine, mitte vaid see mida sa ütled teise samaõige kohta.

    Ja on ikka vahe küll kas mõtled või ütled.
    Minu elu suurimad patud on mõtte tasandil. Mis mind rõhunud on.

    Kui tegu on täiesti tehtud……. sedastab PK.

  5. 5 k 20.05.2009, 21:10

    Ei, ma mõtlesin lihtsalt leebemaid väljendeid – nende puhul aitab tõsiseltvõetavusele kaasa ehedus. Et kas tegu on lihtsalt hambutu mittemidagiütlemisega (kus mõte sageli öelduga kaasas ei käi, kui üldse mõte olemas on …) või malbe, aga ausa eneseväljendusega.
    Üldiselt mõtlesin, mitte ainult halvustavate asjade kohta.

    Patumõtete puhul aga on mu meelest ka teine võimalus – kohendada patu mõistet vastavusse oma mõtetega, ehk venitada piire, kui kannatab 😀

    PS
    ja nii õige pole meist keegi, et teisi sildistada kannataks.

  6. 6 andrus 20.05.2009, 21:25

    Mu vanaema sildistas küll moose keldris ja ma tean ühte peret kus on keldrimoosid vähe sellest et sildistatud ka arvutisse kantud ja siis proua vaatab ja ütleb mehele et too mulle sealt vasaku perve päält teine.

    Patuga on mu suhe ennekõike isiklik mitte niivõrd kataloogi ehk PK pärane. Seda ma mõtlesingi. Aga Kataloog annab mingid alused küll. Lugege Hvostavi juttu vägistamistest. Sellest kristlised patriitsiprouad endid peale vägistamist enam ei tapp nagu muidu kombeks oli.

    Augustinus neist tervelt 2 lk kirjutab oma raamatus. Seep see ongi et ..kui kannatab.
    Ja küsimus ju seegi kas moraalsed hinnangud on halvustavad?

    Mõneti nagu oleks.Ikka on.


Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s





%d bloggers like this: