Usaldusest elu vastu

Kuidas oleks?

 

Mõtlen kuidas olla oleks

kui mind olemas ei oleks

Kuidas oleks – ma ei tea

Kuid et on – on väga hea

 

Arvan see on väga hea

Et ma nii saan mõtelda

Selle üle kuidas oleks

Kui mind olemas ei oleks

 

Ma ei tea kas nii ma saaks

Kui mind poleks – mõtelda

Sellepärast arvan ma

Et ma olen – see on hea

 

Et ma olen see on parem

Sellest kuidas oli varem

Oli siis kui mind ei old

 

Minu olemata olek

poleks suurem asi olek.

 

Ma ei tea mis muidu oleks

Hea on see kui keegi ON

Olgu muuga kuidas on

 

Et ma olen – see on hea

Selle eest võiks anda pea 

Naivismusest veel niipalju et kui inimene küllalt kaua üht ja sedasama teeb siis….muutub ta ise stiiliks. Kui rumal küllalt kaua ja järjekindlalt rumal on, võib see viimaks osutuda tarkuseks.  Tegelikult inimene on üsna väike ärritaja kui ta just mingi Tsinghis Khaan ei ole.

Oleks taht veel tõrdilõiguga seda diskussi jätkata sellest “õhus olemisest”…

Lapse saamine on usaldusakt elu vastu. Lootuse väljendus et elu jätkub ja maa peal edasi kestab. Et elus on parem olla kui eluta. Elus halvasti hakkama saades ja kurja tehes ja kogedes on ikka parem kui eluta. Tegelt on suurused võrreldamatud. Olemine on normatiivsus ja olematust ei ole olemas, muidu kui vastandades seda olemisele.

Laps on see õunapuu, mis Luteri sõnul tuleks õhtul enne viimsetpäeva istutada. Kes on selle usaldusakti ära teinud on igal juhul teinud paremini kui need kes ei ole. Parem usaldada ja pettuda kui mitte usaldada. Eesti rahvaarvu jätkuv kahanemine näitab et me ise ei usu sisimas endi tulevikku. Ja ega siin olegi enamat öelda. Nii siis nii.

Kõik see jama et pole tingimusi jms on nii puhas jama et seda ei ole mõtetki kommenteerida. Lapsele materjaal-tehnilise baasi loomise jutt meenutab seda nõukaaegset kommunismile baasi ehitamist millega hakkama ei saadudki. 

Vist eilses Postimehes oli piiskop Jourdani jutt “Loote õigustest”. Lugege ise. Ja point oli selge – see ei ole kristlik õpetus, see on üldinimlik õpetus. Eks ta absurdne ole et inimelu tervikdiapasoon mingist otsast mitteinimeseks nimetatakse. Loode on inimeseksolemise faas. Ehk eutanaasia aitab sellelegi kaasa et inimeseksolemist varsti ka teisest otsast kärpima hakatakse. Ja miks inimest sünnist peale inimeseks pidada, miks mitte rääkima õppimisest või suguküpsusest alates?

 Ja üldse on inimesel ja inimesel vahe. On normatiivne inimene – teovõimas versus teovõimetu. Sedagi mõistet võiks laiendada ja panna tähendama tegusid spetsiifilisemalt.

Karrikeerida võib  äärmusi ikka. Laps aga loob endale ise konteksti, loob nii öelda reaalsust enda ümber.  Aga tõsi ta on mugavam on ilma. Bioloogiline programm on midagi sellist mida järgides nagu päris metsa minna ei annagi.

 

Muidu küll.

2 Responses to “Usaldusest elu vastu”


  1. 1 jahutaja 6.12.2008, 21:50

    Mitte väga ammu mõnedes kohtades peetigi inimest alles suguküpsusest alates inimeseks.

    Pagan, see on igavesti valus teema. Ma kunagi mõtlesin sellest bloggi kirjutada, aga vist saaks liialt kibe…..

    Lõpuks taandub ikka konstanteeringule- kusagile tõmbame piiri. Kas suguküpsuse, valutundlikkuse, eostamishetke või veel millegi juurde. Aga miks mitte hetke juurde, kus ema-isa otsustasid, et võiks….Ja kui nii, siis miks mitte suguküpsusest alate….

    Muide- antroposoofide arusaama järgi valivad lapsed vanemaid, nende puhul tavakriteeriumid üldse ei kehti.

    Ja inimelu katkestamine…..mis siis ikkagi katkeb?

    Aga sellega ma olen absoluutselt nõus, et siin ei saa kasutada mingeid materiaal-tehnilise baasi kriteeriumeid ja muud sarnast kräppi.

    Esimene kriteerium- iga mehe teha on see, et iga naine mitte ei valiks aborti.
    Aga kui see mööda lastud on, siis……siis on juba raske. Nagu ka ajakirjandusest lugeda võib. Ja paraku teavad siin naised paremini.

  2. 2 andrus 6.12.2008, 23:15

    mnjah

    jah ja aamen

    ma väga ei taha moralist olla

    aga vahel tunnen end siiski ära et olen


Lisa kommentaar

